Avatar billede kxh Nybegynder
03. november 2008 - 13:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar på picturebox og labels

Hej

Jeg har en stor oversigtstegning som jeg gerne vil præsentere i en picturebox, der skal scrollbars på da det er en meget stor tegning, næste issue er så at jeg gerne vil binde labels til specifike placeringer på tegningen, disse skulle så gerne scrole med, men kan man det?

// Kim
Avatar billede wster Nybegynder
10. november 2008 - 22:33 #1
Det kan man godt, men som sådan kan du ikke sætte scrollbars på picturebox. Det du bør gøre er at lave et panel hvor du sætter propertien AutoScroll til true. Dernæst placerer du en PictureBox i dette panel. Hvis PictureBoxen er 'for stor' til at blive vist på én gang (det vil sige større end panelet) bliver der tilføjet scrollbars på panelet, som det så er muligt for brugeren at flytte rundt i panelet og dermed rundt på billedet. Denne tilgangsvinkel gør det også nemt at lave labels, som har en position relativ til billedet. Hvis du tilføjer de labels som er tilknyttet billedet i panelet, vil de også blive flyttet når scrollbaren flyttes. Husk at elementers position når de er tilføjet et panel er relativ til panelet - det vil sige at et element der er placeret i 0,0 er i øverst venstre hjørne af panelet og dermed ikke nødvendigvis øverst i Formen.
Avatar billede kxh Nybegynder
11. november 2008 - 08:50 #2
Hej wster

Det var jo lige det jeg manglede, det gør det også let når man ikke manuelt skal ændre placering af labels ved scroll.
Lig et svar så du kan få point.
Avatar billede wster Nybegynder
11. november 2008 - 15:27 #3
Det gør jeg så her :)