Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 14:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

asp webshop brugeroplysninger

Hej jeg er ved at lave en lille webshop hvor jeg fået et problem som jeg godt kunne bruge noget hjælp til.

Hvis vi siger at man som kunde har besøgt webshopen før og gerne vil benytte butikken igen så skal det være muligt for kunden at intaste deres telefon nummer/email og derefter kommer deres brugeroplysninger frem i formularen.

Det må ger være lige som denne side http://www.deres.com/Checkout/
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 14:55 #1
så laver du et felt - kundeopl - når man så har indtastet og klikker søg - så skal du sætte den til at søge i din købs database - hvis false - en tekst under boxen hvor der står et eller andet "du er ikke registret under det opgivne" - hvis true - så henter du de data du skal bruge og smider dem i felterne - f.eks. navn - adresse m.m. - herefter kan kunden rettet i dem og så sender du dem videre i dit system.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 15:02 #2
Man skal altså bruge session
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 15:56 #3
hvad mener du lige med session ???? - ovenstående er helt regulær - henter de oplysninger som der skal bruges hvis kunden har købt før.

Når du så går videre ja - så kan du gemme det i en session eller i en cookies
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 16:36 #4
Du har ikke et eksempel på dette?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 16:58 #5
husk at rette de forskellige steder så det passer til din db.

<table width="328" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action=""><tr>
    <td width="132">Kundeopl.:</td>
    <td width="300">
        <input type="text" name="kunde_opl">
        <input type="submit" name="soeg" value="søg"> </td>
  </tr></form>
</table>
<%
if request("soeg") <> "" then
strSoeg = request("soeg")
strSoeg = trim(strSoeg)
strSoeg = replace(strSoeg,"'","")
strSQL = "select * from kundeoplysninger where kunde_tlf = '"&strSoeg&"' or kunde_email = '"&strSoeg&"'"
set rs = conn.execute(strSQL)
if not.rs eof then
kunde_navn = rs("kunde_navn")
kunde_adresse = rs("kunde_adresse")
kunde_tlf = rs("kunde_tlf")
kunde_email = rs("kunde_email")
retur_skriv = ""
else
retur_skriv = "Der er ingen oplysninger på det indtastede"
end if
%>
<form name="form1" method="post" action="til næste side">
<table width="333" height="166" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
<tr>
    <td>Navn:</td>
    <td> <input type="text" name="kunde_navn" value="<%=kunde_navn%>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Adresse</td>
    <td> <input type="text" name="kunde_adresse" value="<%=kunde_adresse%>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Tlf.nr.:</td>
    <td> <input type="text" name="kunde_tlf" value="<%=kunde_tlf%>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Email:</td>
    <td> <input type="text" name="kunde_email" value="<%=kunde_email%>"></td>
  </tr>

  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>osv</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td align="right">og så videre til næste side -></td>
  </tr>
</table>
</form>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 17:13 #6
super mange tak skal du have
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 17:25 #7
den kommer med denne fejlmedelse:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A03F9)
'Then' var ventet
/E-handel/kundeinfo.asp, line 22, column 10
if not.rs eof then
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 17:28 #8
if not rs.eof then og selvfølgelig ikke if not.rs eof then

undskyld og tak for point
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 17:55 #9
nu kommer denne fejlmedelse:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A03F6)
'End' var ventet
/E-handel/kundeinfo.asp, line 52
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 18:16 #10
ja sådan kan det gå mangler et end if -

    if request("soeg") <> "" then
strSoeg = request("soeg")
strSoeg = trim(strSoeg)
strSoeg = replace(strSoeg,"'","")
strSQL = "select * from kundeoplysninger where kunde_tlf = '"&strSoeg&"' or      kunde_email = '"&strSoeg&"'"
set rs = conn.execute(strSQL)
  if not rs.eof then
kunde_navn = rs("kunde_navn")
kunde_adresse = rs("kunde_adresse")
kunde_tlf = rs("kunde_tlf")
kunde_email = rs("kunde_email")
retur_skriv = ""
else
retur_skriv = "Der er ingen oplysninger på det indtastede"
  end if
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. november 2008 - 19:29 #11
ja nu kommer da ikke nogle fejlmedelser, men det virker ikke helt endnu, der sker ikke noget  når jeg intaster noget i formfeltet.

der hvor du skriver strSoeg = request("soeg") skal det ikke være
strSoeg = request.Form("soeg")i stedet?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
03. november 2008 - 15:55 #12
Hej det har stadig ikke lykkes mig og få det til at virke. det var ikke muligt at du lige kunne kigge på det ingen mitbrugernavn.

På forhånd tak for hjælprn
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
03. november 2008 - 16:16 #13
indsæt den kode du bruger - det er lidt nemmere