Avatar billede zaittam Nybegynder
02. november 2008 - 08:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cookies forsvinder (i billede?)

Hej eksperter,

Jeg har et problem, når et billede eller en iframe - indsat på et andet domain - skal indeholde en cookie fra mit normale domain. Det virker i Firefox, men ikke Internet Explorer - her glemmer den min cookie.

på domain1.dk/tracking/redirect.php sætter jeg en cookie med flg. kode:
setcookie("onlineads_3", "".$_GET[affiliateId].";;;".$_GET[adId].";;;".$_GET[cinfo]."", time()+86400, "/");

På domain2.php/opret-bruger/index.php indsætter jeg et billede på almindelig HTML-vis med height og width sat til 1 pixel. Billedets adresse er domain1.dk/tracking/registerlead.php?campaignId=3 . Det er meningen, at denne fil skal registrere informationerne fra cookien sat i redirect.php og gemme dem i databasen - men det sker altså kun i Firefox.

registerlead.php er opbygget af en masse php-kode, og afsluttes med:
$my_img = imagecreate( 1, 1 );
$background = imagecolorallocate( $my_img, 177, 172, 186 );
header( "Content-type: image/png" );
imagepng( $my_img );
imagedestroy( $my_img );

Håber der findes en løsning!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2008 - 08:31 #1
Det sker heller ikke i Firefox hvis brugeren har sat krydser i passende sikkerheds-checkboxe. (3.parts cookies). Det er ikke noget du kan få til at virke for alle. Du kan derimod i querystrengen til billedet skrive noget, der kan identificere brugeren.
Avatar billede zaittam Nybegynder
02. november 2008 - 11:26 #2
Tak for svaret. Jeg må ty til sessions i stedet, selvom det havde været bedre med cookies.

Lægger du et svar, så går point til dig for forklaringen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2008 - 11:44 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Sessions baseret på cookies vil have samme problem.
Avatar billede zaittam Nybegynder
02. december 2008 - 08:24 #4
Svar