Avatar billede dexantu Nybegynder
01. november 2008 - 22:40 Der er 8 kommentarer

Tekst fra input fil boks

Jeg har prøvet & prøvet, men render panden mod muren. Mit mål.
Hver gang jeg klikker på min <input type="file" name="xx">-knap skal jeg kalde en funktion der gør følgende.

Find filnavnet der står i xx feltet. Hvis der ikke står noget, skal der stå intet valgt. Det skal skrives i en span. Hvordan pokker gør jeg dette?
Avatar billede w13 Novice
01. november 2008 - 22:46 #1
Der er rigtig mange sikkerhedsrestriktioner ved file-feltet.

Hvad har du prøvet?
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
01. november 2008 - 23:08 #2
du kan tage value af dit file input. MEN der er forskel på IE og FF.. i FF er der vist STI med til hvor i IE er det kun fil navnet eller omvendt. men du kan gøre det såden her. document.GetElementById('uploadting').value og så husk at give din input et id :) men du kan ikke skrive til et file input pga. sikkerhed hehe :)
Avatar billede dexantu Nybegynder
01. november 2008 - 23:12 #3
Hvis jeg nu uploader det jeg har, vil det være nemmere at forstå :-) øjeblik
Avatar billede dexantu Nybegynder
01. november 2008 - 23:25 #4
http://freelancephp.dk/psdslicing/ der hvor teksten kører. Selve input file knappen er formatteret.
Avatar billede w13 Novice
01. november 2008 - 23:27 #5
Hvad skulle der ske, når jeg prøver?
Avatar billede dexantu Nybegynder
01. november 2008 - 23:50 #6
Når jeg klikker på upload,
vælger en fil,
skal filnavn stå hvor der nu står en dummy.psd. Filnavn akn den hente fra input.file boksen (som  er skjult via javascirpt, klik på upload, så vil du se den virker)
Avatar billede w13 Novice
01. november 2008 - 23:56 #7
Så skal:

            <div id="filbox">
            &nbsp;demosite.psd
            </div>
            <label class="cabinet" style=" margin-top: 10px; float: left;">
                <input type="file" class="file"  />
            </label>

vel være:

            <div id="filbox">
            demosite.psd
            </div>
            <label class="cabinet" style=" margin-top: 10px; float: left;">
                <input type="file" class="file" onchange="document.getElementById('filbox').firstChild.nodeValue=this.value" />
            </label>
Avatar billede w13 Novice
01. november 2008 - 23:59 #8
Men jeg synes ikke, jeg kan se, du har prøvet noget.