Avatar billede per2edb Praktikant
01. november 2008 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Connect access2003 på en expression web2 aspx ide

Jeg har en expression web2 aspx side hvor jeg skal connecte en Access2003 der skal indlæse data
Jeg har prøvet koderne nedenfor men får at vide der er fejl på CreateObject. Kan i hjælpe.

<%
  set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
  conn.open(server.mappath("App_Data/Besog.mdb"))
  sql="INSERT INTO Besogende(REMOTE_HOST,Dato) VALUES('" & request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "','" & now() & "')"
  conn.Execute sql
  conn.close
%>

web.config

<configuration>
    <connectionStrings>
        <add name="BesogConnectionString1" connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=&quot;C:\Users\LAPTOP\My Web Sites\APC\App_Data\Besog.mdb&quot;"
            providerName="System.Data.OleDb" />
    </connectionStrings>
</configuration>>
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 19:06 #1
Prøv og brug den connection string fra web.config i din kode!
Avatar billede per2edb Praktikant
01. november 2008 - 21:43 #2
Jeg har nu prøvet at lægge Expresson web2´s AccessDataSource Control på web siden
Det forenkler og overflødiggøre web.config idet connection sker ine i controllen.
Men - Det virker ikke. Der bliver intet Insertet i Besog.mdb
---- her er mine koder --------------

<form id="form1" runat="server">

<asp:AccessDataSource id="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="App_Data/Besog.mdb"

InsertCommand="INSERT INTO [Besogende] ([REMOTE_HOST], [Dato]) VALUES (request.ServerVariables(REMOTE_HOST),now())" >
<InsertParameters>
        <asp:parameter Name="REMOTE_HOST" Type="String" />
        <asp:parameter Name="Dato" Type="DateTime" />
    </InsertParameters>
</asp:AccessDataSource>
Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2008 - 20:03 #3
Er der ingen der kan hjælpe?

Jeg har nu forenklet mit problem yderligere:
1)På Expresson web2 siden lægges AccessDataSource Control
Denne control opretter forbindelse til Besog.mdb (er testet og fundet ok)

2)
de nedenfor anførte kder genereres automatisk:

<asp:AccessDataSource id="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="App_Data/Besog.mdb"
InsertCommand="INSERT INTO [Besogende] ([Dato]) VALUES (now())">
</asp:AccessDataSource>
Avatar billede per2edb Praktikant
20. juni 2010 - 12:29 #4
Lukket