Avatar billede warberg78 Nybegynder
01. november 2008 - 12:10 Der er 1 løsning

Sideskift baseret på kolonne og tomme celler

Jeg har optaget en macro til at lave sideskift som ser således ud:

ActiveWindow.SelectedSheets.VPageBreaks.Add Before:=ActiveCell
ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell

Mit problem er at de skal modificeres sådan at den vertikale skal være mellem kolonne 15 og 16, og derefter skal de horizontale bare indsættes automatisk, men gerne med den tilføjelse at hvis rækken ovenover ikke er tom så skal den rykkes op indtil dette er tilfældet. Hvis dette kan lade sig gøre, så kan jeg se at der kan forekomme et problem hvis der på den valgte side ikke er nogle tomme celler og den derfor bare skal beholde sideskiftet og gå videre til næste sideskift, så det skulle man gerne kunne tage højde for.
Avatar billede warberg78 Nybegynder
22. marts 2009 - 22:39 #1
lukkes