Avatar billede warberg78 Nybegynder
31. oktober 2008 - 21:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsamling af værdier i dynamisk array

Jeg har et problem med hvordan jeg opsamler værdier til at array ved hjælp af to for-løkker. Min tanke var at ReDimme mit array til arr(rkslut-rkstart), men da min RkStart f.eks kan være 20 og RkSlut 30, så kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg placerer den løkke som samler værdieren op til mit array ved hjælp af:

For q = 1 to RkSlut-RkStart

inden i den første løkke som hedder:

For p = RkStart To RkSlut

altså hvordan får man værdierne fra eks. 20-30 ind i et array som går fra 1-10
Avatar billede warberg78 Nybegynder
31. oktober 2008 - 22:21 #1
Har selv fundet løsningen:

For q = 1 To RkStart - 1 - RkSlut

  arr(i) = Sheets("CSV").Cells(RkSlut + q, 2)
  Sheets("Bonusafvigelser").Cells(2 + i, 6) = arr(i)

Next q

Men har nu problemer med en For-løkke som vælger hver anden ark i min workbook og kalder dem "n": 1,3,5,7,9 osv, men skal have opsamlet nogle værdier fra disse ark i array med indgangene 1,2,3,4,5 osv og kan ikke lige lure hvordan jeg får "n" lavet om til at passe ind i arrayet
Avatar billede warberg78 Nybegynder
01. november 2008 - 23:05 #2
Løsningen på sidste det lille nye spørgsmål er herunder og som det ses fandt jeg frem til at man afrunde værdierne i array således: Arr(Application.RoundUp(q / 2, 0)), hvorved 1,3,5 fra for-løkken kommer ind på plads 1,2,3 i mit array

    For q = 1 To Sheets.Count

        If Sheets(q).Name <> "Data" Then

            If Right(Sheets(q).Name, 4) <> "inde" Then

                Arr(Application.RoundUp(q / 2, 0)) = Sheets(q).Cells(1, 1).Value

            End If

    Next q

    For p = 1 To (Sheets.Count - 1 / 2)
        Sheets("Data").Cells(5 + p, 1) = Arr(p)
    Next p