Avatar billede zircle Nybegynder
31. oktober 2008 - 20:16 Der er 1 kommentar

.htaccess redirect problem

Jeg har et problem når jeg prøver at redirecte alt indgående trafik fra domæne.dk til www.domæne.dk.

Jeg bruger et opensource CMS kaldet CMS Made Simple.

Jeg har lavet noget rewrite der omskriver url'erne til pæne url'er.
.htaccess filen til det ser således ud:

RewriteCond %{REQUEST_URI} !/$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !\.
RewriteRule ^(.*) %{REQUEST_URI}/ [R=301,L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [NC]
RewriteRule ^(.+)$ index.php?page=$1 [QSA]

Derudover har jeg tilføjet noget kode til min config.php fil, det ser således ud:

$config['assume_mod_rewrite'] = true;
$config['page_extension'] = '/';
$config['internal_pretty_urls'] = false;
$config['use_hierarchy'] = true;
$config['query_var'] = 'page';

Det virker også fint. Nu ville jeg så have at alt indgående trafik fra domæne.dk bliver redirected til www.domæne.dk, det har jeg gjort ved at tilføje følgende 3 linier til .htaccess filen:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^dommæne.dk
RewriteRule (.*) http://www.domæne.dk/$1 [R=301,L]

Det virker sådanset også fint, problemet er at når jeg har tilføjet disse linier kan jeg ikke længere logge ind backend i CMS'et.

Er der nogen der har en idé om hvad der gør at jeg ikke kan det? og i så fald hvordan jeg måske kan få løst problemet?

Alt hjælp vil være utrolig værdsat.

Venlig Hilsen
Zircle
Avatar billede zircle Nybegynder
01. november 2008 - 12:00 #1
Ingen der kan hjælpe?