Avatar billede tpoffword Nybegynder
31. oktober 2008 - 11:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er Norton stadig det bedste?

Det er ved at være afslutningen på abonnementen på mit Norton Internet Security, og jeg må sige det fungerer enkelt, selvom det fylder en del på pc.
Men prisen til trods, er det så en idé at skifte til et andet program?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2008 - 12:29 #1
Jeg har lige opgraderet til NIS 2009, og den kører rigtig godt.

Jeg overvejede norton 360, men den mener jeg er mere rettet mod personer, som ikke har nogen som helst forstand på hvad virusbeskyttelse indebærer. Den er besværlig, hvis du ikke kører med default settings.

NIS 2009 er derimod meget enkel at sætte op som du vil have den, og det bedste af det hele, er at den nu som default kører scanning når der ikke er aktivitet, så du får ikke en booged down PC, når den scanner.
Du kan også sætte den til at være det første program der startes når du tænder PC'en.

Man kan så undre sig over deres prisfastsættelser. Det var billigere for mig at opgradere til NIS 2009, end at forlænge på NIS 2008. Faktisk fik jeg et 2 års abonnement på opgraderingen for samme pris som jeg skulle give for en forlængelse.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2008 - 12:34 #2
Jeg syntes Norton er et meget dyrt og resourcekrævende  program, der nemt konflikter med andre programmer.

Mkt råd vil være at smide det het ud af din på og installere avast. Norton er bare ikke så nem at fjerne

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2008 - 12:35 #3
så det er måske på tide at skifte til det gratis avast. Der er på dansk

du kan prøve det i 60 dage så skal du aktivere det - nøglen kommer via email i løbet af minutter og kopieres og indsættes i program. nøglen gælder i 1 år
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

registrering er her

http://www.avast.com/eng/home-registration.php
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2008 - 12:41 #4
NIS 2009

Designet til at være hurtig
Nyt!Påviseligt den hurtigste og letteste sikkerhedspakke på markedet
Nyt!Norton™ Insight, der er en enestående, intelligent teknologi, er kun rettet mod de filer, der er i fare, med henblik på at sikre hurtigere, færre og kortere scanninger.
Nyt! Installeres på under et minut i gennemsnit, kræver under 10 MB RAM og 100 MB på disken plus definitioner.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2008 - 12:43 #5
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2008 - 12:48 #6
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html

Du kan læse her hvad spywarefri anbefaler af både købe og gratisprogrammer
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2008 - 12:53 #7
Men NIS 2009 er:

Påviseligt den hurtigste og letteste sikkerhedspakke på markedet
Avatar billede f-arn Guru
31. oktober 2008 - 12:54 #8
Jeg har lige opgraderet til nis 2009 og er fuldt tilfreds. Mht. avast og avg lader
det ikke til  at de (i modsætning til min gamle nis 2008) kan holde alle de falske
Antivirus programmer væk.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
01. november 2008 - 17:11 #9
Jeg tror jeg vælger Norton igen
- Selvfølgelig kan jeg opgradere via nettet,
men ved at købe den på CD så har jeg den til evt. ekstra pc.
Så vidt jeg ved, så kan man stadig købe programmet til brug ved op til tre pc´er?

Forstår dog stadig ikke, hvorfor Norton skal være så dyrt.
- Hvis der er en prisnedsættelse, så er den på højst 50 kr. hos en enkel eller to butikker.

Flere bekendte henviser dog også til gratis virusprogrammer
- men det er vanskeligt at tage stilling.
Som denne tråd også viser,
Norton tilbyder noget, hvor andre tilbyder noget andet :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2008 - 00:34 #10
Nemlig, NIS er en pakkeløsning.

Ja du kan godt installere på 3 maskiner på samme product key.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 20:35 #11
Er der tid til at lukke ?
Avatar billede tpoffword Nybegynder
03. december 2008 - 22:20 #12
Ja
Jeg har lige sendt point :-)