Avatar billede ksveigaard Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find dags dato, ryk til dags dato i kolone x.

Hej. Jeg har omdesignet et regneark for en ven, og i dette regneark var følgende stump kode, formålet med koden vil være at finde dags dato, hvis den eks. er d. 30, rykker den frem til det felt i række 5, hvor der står 30. Dette gør at hvis man har et ark hvor dagene i omsætning står fra venstre mod højre og række fem indeholder tallene fra 1-31, vil excel automatisk rykke frem til dags dato, ved aktivering af nedenstående makro. Rimelig fix men jeg kan ikke få det til at virke, hvis nogen forstå nedenstående må i gerne sige til, så kan jeg evt. forklare yderlige.

"Sub DagsDato_Salgsklar()
    Application.Goto Reference:="Birgitte"
    Cells.Find(What:="1", After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt:= _
    xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False) _
        .Activate
    ActiveWindow.LargeScroll Down:=1
    ActiveCell.Offset(9, 0).Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
30. oktober 2008 - 21:46 #1
hvad skal du med de sidste linjer i koden ?

Sub DagsDato_Salgsklar()
    Application.Goto Reference:="Birgitte"
    Cells.Find(What:=Day(Date), After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt:= _
    xlWhole, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False) _
        .Activate
  ' ActiveWindow.LargeScroll Down:=1
  '  ActiveCell.Offset(9, 0).Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
31. oktober 2008 - 23:49 #2
??? - Koden har jeg ikke selv skrevet.
Det min kode skal kunne er at ud fra dags dato, skal rykke cursor/markør frem til det felt i rækken som er = dags dato (tallet 1-31).
Det område som jeg ombygget har jeg valgt og kalt som reference "Birgitte" men ovenstående kode finder forsat ned til række 782, og ikke række 5. Hvilket jeg overhovdet ikke forstå, hvorfor den gør det.
Avatar billede kabbak Professor
01. november 2008 - 01:14 #3
hvor har du referencen "Birgitte", den burde være i A5
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
01. november 2008 - 11:33 #4
Referancen i A5 - Aha, kan måske være det. Jeg har den i hele området altså hele tabellen, fra A5 til BF29, og har netop skiftet den til A5, så virkede det, tusind tak. Point på vej.
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
01. november 2008 - 11:35 #5
Hmmm, kan ikk helt få point systemet til at fungerer
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
01. november 2008 - 11:37 #6
Skævt fik vist accepteret mit eget svar, idet Kabbak, dine var kommentar. Hvordan overføre jeg points til dig ?. Kan jeg oprette et nyt spørgsmål ?
Avatar billede kabbak Professor
02. november 2008 - 09:22 #7
ja du opretter et nyt spørgsmål, Titel "point til kabbak" og henviser til dette spørgsmål, med et link
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
02. november 2008 - 23:35 #8
Hermed gjort.