Avatar billede fico Nybegynder
30. oktober 2008 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manglende skærmbillede

Hej

Jeg har samlet mit pc, og efter alle komponenter er montoret (mainboard, ram og processer) samt ps2-keyboard og skærm tilsluttet prøver jeg at tænde.

Problemet er, at jeg ikke får noget skærmbillede!

Mainboardet er et MSI G33M, derudover sidder der en Pentium Dual-Core i og 1gb DDR2 ram i.

Nogen der kan hjælpe mig?

Peter
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:49 #1
hvad er det for nogle ram du har i? har du evt. et link til rammene. og bruger du det indbyggede grafikkort?
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:56 #2
det er nok også en god idè at prøve at tage cpu`en ud og lige tjekke om der skulle side noget snavs ved benene i soklen.
Avatar billede matcho Nybegynder
31. oktober 2008 - 15:07 #3
Den klassiske? har du husket atx strømstik ved cpu 4 eller 8 pins.
Avatar billede fico Nybegynder
02. november 2008 - 18:25 #4
atomicjoker >> jeg har tjekket CPU'en og ingen problemer der. Mht. til grafikkorten har jeg både tjekket med onboard og eksternt.

Matcho >> Stikket sidder i - ved ikke helt hvad det kan være.
Avatar billede fico Nybegynder
24. november 2008 - 14:27 #5
Problem var rammene, de kørte med en forkert
Avatar billede fico Nybegynder
24. november 2008 - 14:27 #6
...megahertz :)