Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2008 - 12:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv husker ting

Hej. Når jeg lægger fx 2 ting i min indkøbskurv, men så trykker fx slet eller opdaterer antal og derefter tilbage i browserlinien går den tilbage til at den ene ting stadig er der.

Altså, vi siger der er en indkøbskurv. Du ligger 2 dvd'er i den. Du trykker slet ved den ene af filmene. Du trykker så tilbage i browseren ved hjælp af pilene, og den kommer op igen. Du trykker så tilbage engang til og så er den forsvundet. Det er et opdaterings problem. Hvordan får jeg indkøbskurven til at registrere at når den er slettet fra indkøbskurven så skal den heller ikke være i indkøbskurven når/hvis kunden trykker tilbage?

Jeg giver glædelig 200 point for det her :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. november 2008 - 11:10 #1
Problemet er at siden gemmes i cache. Prøv at indsætte følgende. Dette vil dog tvinge siden til at opdatere HVER gang. Håber det løser dit problem. Indsæt følgende i mellem HEAD tagget på den siden som ikke må opdaters:

<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache"> <!-- fortæller browseren at den ikke skal bruge cache -->
<meta http-equiv="expires" content="0"> <!-- fortæller at cache er forældet lige nu -->
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache"> <!-- fortæller at cache ikke skal bruges, hvis den allerede findes -->

<script>
function OperaReload() {
try {
var headElement = document.getElementsByTagName("head")[0];
if (headElement && headElement.innerHTML)
headElement.innerHTML += "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"1\">";
}
catch (e) {}
}
</script>

Indsæt følgende i BODY tagget:

<body onUnload="OperaReload()">

Grunden til scriptet og tagget i BODY sektionen er at ellers virker det ikke med opera.

Hilsen Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. november 2008 - 11:12 #2
-"Indsæt følgende i mellem HEAD tagget på den siden som ikke må opdaters:"

skulle selvfølgelig være

Indsæt følgende i mellem <HEAD> og <HEAD> på den side som SKAL opdaters:
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. november 2008 - 11:12 #3
*</HEAD>

o.O(det går sq godt det her)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. november 2008 - 10:57 #4
Hjalp det på problemet?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 20:31 #5
Hej - det løste sig selv. Kom med svar hvis du vil have points ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2009 - 08:12 #6
Ok. Lad os dele dem