Avatar billede karina_n Nybegynder
29. oktober 2008 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

OCR linie på kontoudtog ligesom på faktura i C5, version 3.0

Det fungerer fint, når jeg sætter makroen med OCR-linie på min C5-faktura - dvs. denne makro:
#OpretOCRLinie(DebKart[KontoIdx==OrdKartArkiv.Konto].IndbetalMåde,DebJournal.FakturaKonto,Debjournal.Faktura,&OCRID).
Men jeg vil også gerne have OCR-linien på mit kontoudtog og det kan IKKE lykkes selvom jeg skriver fuldstændig det samme - jeg får fejlmeddelselser som: "I kørsel eller udtryk anvendes OrdKartArkiv på fejlagtig måde" og I kørsel eller udtryk anvendes DebJournal på fejlagtig måde"
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. oktober 2008 - 14:17 #1
Hejsa,

Grunden til du ikke kan smide OCR id på med den kodelinje du så fint har kopieret, er at kontoudtoget jo ikke har fat i OrdreArkiv.

I stedet for kan du tage debitorkartoteket direkte som:
#OpretOCRLinie(DebKart[KontoIdx==DebJournal.FakturaKonto].IndbetalMåde,DebJournal.FakturaKonto,Debjournal.Faktura,&OCRID)
ellers
#OpretOCRLinie(DebKart.IndbetalMåde,DebJournal.FakturaKonto,Debjournal.Faktura,&OCRID)
Avatar billede karina_n Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:15 #2
Hej igen

Jeg har forsøgt begge dele, men ingen af dem virker. :-( Den skriver fejl i formel - syntaksfejl nede i bunden og vil ikke acceptere ændringerne.

Jeg har også problemer med at hente noget så simpelt som FirmaOplysninger.navn. Det kan den heller ikke finde ud af?? Den skriver: "fejl I kørsel eller udtryk anvendes firmaoplysninger på fejlagtig måde"

Kan det tænkes at der er nogle problemer med hele DebKontoUdtogExtern_dk?
Avatar billede mariaf Juniormester
30. oktober 2008 - 18:57 #3
Ikke som standard, men #OpretOcr-linie virker ikke på et kontoudtog, da ocr-linien består af kundenr+fakturanr+kontrolciffer. Da du ikke har fakturanr, kan den ikke danne linien. Løsningen er at i stedet for debjournal så skal du have debkart ind, og på pladsen for fakturanr skal du bare skrive det antal nuller, som du anvender i opsætningen til fakturanr.
Avatar billede karina_n Nybegynder
04. november 2008 - 11:14 #4
Begge jeres svar lyder fornuftige, men jeg kan desværre IKKE få den til at acceptere det i DebKontoUdtogExtern_DK. :-(
Avatar billede mariaf Juniormester
04. november 2008 - 19:22 #5
Det burde du kunne. Jeg har lavet det flere gange - har du husket at introducere debkart igen?
Avatar billede karina_n Nybegynder
04. november 2008 - 19:44 #6
Hej Maria

Hvad mener du med at introducere?

Det der undrer mig er også at selv feltet Firmaoplysninger.navn vil den ikke acceptere - men i fakturaen vil den godt...?

Den skriver: "fejl I kørsel eller udtryk anvendes firmaoplysninger på fejlagtig måde"
Avatar billede mariaf Juniormester
04. november 2008 - 20:10 #7
I stedet for firmaoplysninger.navn skal du skrive Firmaoplysninger[RecId>0}.navn
Avatar billede karina_n Nybegynder
04. november 2008 - 20:27 #8
yes, du har reddet min dag... det virker. :-)

Hvordan kan det være at det skal stå sådan i kontoudtoget, når det ikke er nødvendigt i fakturaen?

Gør jeg så noget tilsvarende forkert i ocr-linien, siden den skriver syntaks fejl?
Avatar billede mariaf Juniormester
05. november 2008 - 18:19 #9
nej, her er det snarere et macroload, der mangler - men det er rent gæt.