Avatar billede hesus Nybegynder
29. oktober 2008 - 22:15 Der er 5 kommentarer

Cookie error

Jeg har en webshop hvor jeg gemmer en cookie med et java script:
document.cookie="name=value";
min value består af tal og bogstaver med bindestreg imellem:
123ds-12das-123eqwf-1234r

Jeg skal så hente value et andet sted på siden fra et php script. Jeg bruger følgende kode til at hente det ind i MemID:

if (isset($_COOKIE['name'])) {
    $MemID = $_COOKIE['name'];

Problemet er at jeg kun får første del af cookien indtil bindestregen dvs. 123ds. Prøver jeg at få den til at skrive hele cookien ud med:
print_r($_COOKIE);

kan jeg se at cookien indeholder alle informationerne.. Hvordan får jeg den til at hente hele teksten og ikke kun indtil bindestregen?
Avatar billede showsource Seniormester
29. oktober 2008 - 22:19 #1
mener det er
$MemID = urldecode($__COOKIE['name'];
Avatar billede showsource Seniormester
29. oktober 2008 - 22:33 #2
Testede lige, og jeg har ingen problemer ?

Java => Du mener vel javascript ?

    var tid = new Date();
    tid.setTime(tid.getTime()+(1*24*60*60*1000));
    var expires = "; expires="+tid.toGMTString();
    document.cookie = "c_test=123ds-12das-123eqwf-1234r"+expires+"; path=/";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2008 - 23:09 #3
Der er ikke noget galt i den kode du viser - så det må være hvor du bruger $MemID at der er noget forkert.
Avatar billede hesus Nybegynder
31. oktober 2008 - 21:08 #4
urldecode virker ikke...

Har bare brugt det til en html side:
$HTMLFooter  = $MemID + "</body>\n";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2008 - 21:50 #5
Og det er der stadig ikke noget galt i. På http://n0p.com/850922.php skal du lige trykke F5 en enkelt gang. Koden er nedenstående. Du får også alt efter første bindestreg.

<script type="text/javascript">
    document.cookie = "c_test=123ds-12das-123eqwf-1234r; path=/";
</script>

<?php
  print $_COOKIE['c_test'];
?>