Avatar billede scorp-d Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:11 Der er 1 løsning

Tilgå en WebUserControls metoder fra en Form

Hey...

Jeg ville prøve at benytte en WebUserControls da jeg ikke havde prøvet det før..

Problemet er at jeg efter at have tilføjet den i et panel i min form så kan jeg ikke rigtig finde ud af at tilgå dens metoder.

Tilføjer den sådan:

WebUserControl tu = new WebUserControl();
Control c = LoadControl(@"~/WebUserControl.ascx");
c.ID = "WebUserControl";
Panel1.Controls.Add(c);

Har prøvet at tilgå den sådan her:
WebUserControl wc = (WebUserControl)Panel1.FindControl("WebUserControl");
wc.fyldViewer(input);

Men ved afvikling brokker den sig over at WebUserControl ikke kan findes.!! Er det fordi at WebUserControl bliver erklæret som en partial class ? ligesom her:
public partial class WebUserControl : System.Web.UI.UserControl

Har prøvet at fjerne "partial" men så giver den anden partielle klasse problemer(som jeg ikke kan finde)...

Er der en evt. løsning på mit problem ?

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede scorp-d Nybegynder
29. oktober 2008 - 12:07 #1
Nå løste problemet ved at tilføje følgende i min forms aspx fil:
<%@ Reference Control="~/WebUserControl.ascx" %>