Avatar billede hellfishdk Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bruge informationer fra URL og html

Jeg vil gerne prøve at lave en applikation, som skal hente mit skema fra mit studies hjemmeside; fremfor at jeg skal bruge mange steps for at trække mit skema.

Jeg har forstillet mig, noget med at jeg skal kunne ændre URL parametrene afhængig af hvilken uge jeg vil se.

Behind the scene skal applikationen så kunne anvende data fra den generede html (der er fra sitet). Disse data skal gemmes i div. strings, arrays eller hvad jeg nu gerne vil bruge til at vise i applikationen.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg skal gribe denne udfordring an?

"Bilag":
Den her URL jeg vil bruge:
http://skema.syllabus.cbs.dk/reporting/TextSpreadsheet;student+set;name;D%D8K%2D201%0D%0A?days=1-7&weeks=&periods=1-16&template=INSIDE+student+set+TextSpreadsheet&height=100&week=100
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 17:13 #1
WebClient eller (Http)WebRequest klassen kan hente indhold af en URL.

Derefter skal HTML'en parses.
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2008 - 20:57 #2
Du downloade de relevante html sider (nemmest med WebClient) og efterfølgende er det nok nemmest, at hive data ud af html(string) siden via. regula expressions.
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:01 #3
arne_v, har du nogle links til nogle gode tutorials, for jeg ved ikke lige hvordan man parser.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 23:22 #4
Hvis det er rimelig simpel HTML kan du bruge regex som kalp også nævner.

Hvis det er valid XHTML kan du bruge en XML parser.

Hvis det er almindelig grim kompleks HTML skal du nok lede efter en HTML parser.

Men start med at kigge på "view source" på siden og se om det er til at fiske
ud med en simpel regex.
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
29. oktober 2008 - 11:50 #5
Jeg kan godt få hentet indholdet i den generede page. Det ser ikke ud til at være en valid XHTML (jvf. w3c/validator). RegEx kan måske virke. Spørgsmålet er nu så at jeg skal lave en iteration gennem hver af de dage der er i ugen og det skema der er for dagen:

ex, der skal itereres:

<p><span class='labelone'>mandag</span></p>
<table class='spreadsheet' cellspacing='0' cellpadding='2%' border='t'>
<col class='column0' /><col class='column1' /><col class='column2' /><col class='column3' /><col class='column4' /><col class='column5' />
<tr class='columnTitles'>
<td>Fag</td>
<td>Undv.type</td>
<td>fra kl.</td>
<td>til kl.</td>
<td>Uge(r)</td>
<td>Lokale</td>
</tr>
<tr>
<td>DØK_2.år, Økonomistyring</td>
<td>Storhold</td>
<td>8:00</td>
<td>9:50</td>
<td>36-38, 41, 43-49</td>
<td>SP113 IBM Aud.</td>
</tr>
<tr>
<td>DØK_2.år, Integration</td>
<td>Øvelser</td>
<td>13:30</td>
<td>15:20</td>
<td>38-41, 43-47</td>
<td>K150</td>
</tr>
</table>
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
06. november 2008 - 00:21 #6
Så fik jeg det til at lykkedes på den måde i forslår.

Jeg vil gerne dele pointene mellem jer, da begge jeres svar var valide :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 04:09 #7
svar
Avatar billede kalp Novice
06. november 2008 - 07:23 #8
=)
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
06. november 2008 - 10:40 #9
værs'go' :)