Avatar billede nat Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C#.net - Read file from FTP

Hej,

Jeg har en kommasep.fil liggende på et FTP-site, som jeg gerne vil læse dataene fra, og derefter gemme i en database.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 14:15 #1
WebClient eller (Ftp)WebRequest vil kunne aabne en URL ogsaa en FTP URL og hente
filen (WebClient har nopgle nemme download metoder, mens FtpWebRequest giver dig en Stream).
Avatar billede nat Nybegynder
29. oktober 2008 - 08:44 #2
Okay jeg har følgende:

FtpWebRequest request = (FtpWebRequest)WebRequest.Create("ftp://ftp.xxx.dk/xxx/fil.data");
request.Method = WebRequestMethods.Ftp.DownloadFile;

request.Credentials = new NetworkCredential("yyy", "zzz");

FtpWebResponse response = (FtpWebResponse)request.GetResponse();

Stream responseStream = response.GetResponseStream();
StreamReader reader = new StreamReader(responseStream, System.Text.Encoding.Default);

LogInfo("Download complete");

reader.Close();
response.Close();

Men hvor gemmer den filen henne (hvordan sættter man det), så jeg kan læse fra den?
Avatar billede nat Nybegynder
29. oktober 2008 - 10:04 #3
Never mind, fandt ud af det :o) Smider du ikke et svar arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2008 - 14:02 #4
svar