Avatar billede sigyn Seniormester
28. oktober 2008 - 13:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afhængige autoudfylte kombobokse

Mine små grå står i vejen for hinanden i dag
Jeg ved, at jeg har lavet noget lidt tilsvarende før, og jeg har været en masse af postnummer-svarene herinde igennem, men jeg kan altså ikke få det til at virke

Jeg har en simpel tabel

Bruger    Navn
123    Anne
124    Børger
208    Claus
221    Dorit

Og så har jeg en formular, hvor man kan "vælge sig ind", enten med sin bruger eller sit navn. Det gør man på formularen formular1 i kombobokse, cboBruger eller cboNavn. Det jeg gerne vil have formularen til, er at når Anna vælger Anna i cboNavn bliver cboBruger automatisk udfylt med 123 og omvendt
Avatar billede fdata Forsker
28. oktober 2008 - 17:59 #1
I cboNavns EfterOpdatering hændelse lægger du:

Me.cboBruger=DlookUp("Bruger","DinTabel","Navn='" & Me.cboNavn  & "'")
(og så skal du måske have en Me.Refresh med)
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2008 - 18:07 #2
for cboBruger you only need one column (bruger)
for cboNavn you need two columns (Bruger and Navn) the column bruger is hidden so that you only see navn.
Then in the update events.

Private Sub cboBruger_AfterUpdate()
Me.cboNavn = Me.cboBruger

End Sub

Private Sub cboNavn_AfterUpdate()
Me.cboBruger = Me.cboNavn

End Sub
Avatar billede sigyn Seniormester
29. oktober 2008 - 07:47 #3
fdata:
Din løsning gør kun, at hvis jeg taster et navn ind, fjerner den en evt bruger i cbobruger.

terry:
Din løsning virker også kun delvist, den virker fint på cboNavn, men ikke på cboBruger. Jeg kan godt vælge en bruger, men den finder ingen navne

Det er i en yderst simpel testdatabase, som kun indeholder den ene tabel, så der burde ikke være nogen forstyrrende elementer. For en sikkerheds skyld prøver jeg dog nok lidt senere, at lave en ny testdatabase.
Avatar billede terry Ekspert
29. oktober 2008 - 08:24 #4
My test dB worked fine here,but I'm using Access 2007, maybe that makes a difference.

If your still having problems then you can send me your dB and I'll take a look later. You have my email I think.
Avatar billede sigyn Seniormester
29. oktober 2008 - 08:48 #5
terry:
Det hjalp med en ny testDB, jeg ved ikke lige hvad der var galt med den anden. Me nu virker det, så point til dig.

fdata:
Jeg prøvede også dit forslag i min nye testDB, men kunne det kunne jeg stadig ikke få til at virke.
Avatar billede fdata Forsker
29. oktober 2008 - 22:41 #6
Hm. Det var jo en helt enkel løsning: Slå navnet op i din navnetabel. Huskede du mon at rette DinTabel til dit eget, korrekte tabelnavn?
Men - never mind. Det vigtigste er at du er på banen igen.