Avatar billede jensen2005 Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:20 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvor sikker er SqlDataSource mod SQL injections

Hej Eksperter

Hvis man bruger de indlagte edit funktioner i et Gridview som er "sat sammen" med en SqlDataSource. Hvor sikker er man så mod SQL injections?

Venlig hilsen

Jensen2005
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 13:29 #1
SqlDataSource er ret sikker idet den benytter parametre og netop parametre beskytter imod utilsigtet input. Så længe du ikke benytter sa accounten og har krypteret din connection-string hvis den ligger i config så er kontrollerne generelt ret sikre.
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2008 - 13:51 #2
Det er også nemt, at få bekræftet hvis du kan gemme tegnet ' eller ":)
Det har Microsoft selvfølgelig taget højde for.
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 14:18 #3
de _kunne_ jo have været (u)smarte at lave en simpel replace så fx dette stadig var muligt;

5;delete * from noget;--

... men sådan er det heldigvis ikke løst :)
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:09 #4
Dejligt at hører. Det bekræfter også hvad jeg havde forstået.

keysersoze: hvad er sa accounten?

Kalp: hvad mener du at man får bekræftet ved at indtaste "'?
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2008 - 17:21 #5
Du har jo oprettet en connection til din database og deri har du anvendt en bruger og et password.
Så hvad accounten er ved du nok bedst selv;)

angående ' og "
hvis du indtaster det via. din  edit funktion i dine felter, så ville det give en fejl normalt (hvis man ikke har taget højde for SQL injection) men hvis tegnene bliver gemt i din databse, så er der ingen problemer;) og SQL injection problematikken er håndteret for dig.
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:33 #6
Tusind takker..

Kan i ikke begge kaste et svar ind så i kan få nogle points.
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 17:54 #7
Der bør generelt ikke være nogle problemer med at indtaste " - det er kun ' der afslutter et tekstinput og dermed i den retning kan åbne for injection.

sa account er den standard account der er på sql serveren (hvis du bruger sådan en) - i access er der ikke problemer i den retning.
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 17:54 #8
svar :)
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2008 - 19:02 #9
=)
Avatar billede mikalj Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:07 #10
Så længe du holder dig til at bruger datasourcens parametre objekter og ikke gør noget fjollet som f.eks.
SqlDatasource1.SelectCommand = "SELECT * FROM Table WHERE id = " + Textbox1.Text;
Så er de 100% sikre
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:11 #11
Dejligt at hører - takker