Avatar billede winston-smith Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:23 Der er 4 kommentarer

Download af billeder giver Google kode?

Når jeg downloader et billede fra visse sites får jeg noget mærkeligt HTML code fra Google i stedet for selve billedet? F.eks. ved download af dette billede: http://www.kwintessential.co.uk/images/country/china-flag.jpg

Min funktion:
function download($src, $dest)
{
    $readFile = @fopen($src,"rb");
    $writeFile = fopen($dest, 'w');
    $pictureSize = 0;

    if ($readFile)
    {
        while(!feof($readFile))
        {
            $data = fread($readFile, 8192);
            fwrite($writeFile, $data);
            flush();

            if (connection_status() !=0)
            {
                @fclose($readFile);
                @fclose($writeFile);
                return (false);
            }

            $pictureSize += 8192;
            if ($pictureSize > MAX_PICTURE_SIZE) return (false);
        }
        @fclose($readFile);
        @fclose($writeFile);
    }

    return (true);
}
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 10:45 #1
<ole>

Da indehaveren af sitet ikke ønsker, du downloader billeder fra sitet - men kun ser dem i forbindelse med besøg på sitet - omstilles du til Google, når du prøver at hente billedet på 'uautoriseret' måde. Tilfældigvis er det Google ... det kunne ligesågodt være Københavns Politi, Fanø Fjerkræavler Forening eller Dansk Flokkeparti  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede winston-smith Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:53 #2
Men hvordan adskiller min måde at hente billedet på sig fra den måde browseren gør det?
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 10:56 #3
På en del måder, men jeg er ikke interesseret i at give en anvisning på at suge indhold fra sites, som ikke ønsker det. Det kunne meget vel være en anden på Eksperten, der har kodet sitet, så deeeeeeet .... =)
Avatar billede locke Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:05 #4
Hvis du nu opretter et nyt spørgsmål, som går på hvordan du beskytter mod at andre sites linker til dine billeder, så kan det være olebole vil give dig svaret