Avatar billede ravnkilde Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:32 Der er 2 kommentarer

Form validering

Jeg har en form, hvor brugeren skal vælge ja eller nej til deltagelse af to møder. Møde 1 har navnet "Attending_IMM" (yes/no) og møde 2 har navnet "Attending_APE" (yes/no).

Desuden skal brugeren udfylde andre oplysninger, bl.a. behov for transport til hotellet, men det skal brugeren kun gøre, hvis brugeren har "yes" i et af de to møder (eller begge).

Normalvis har jeg kun ét møde, og der gør jeg flg.:

var isAttending = !form.Attending.checked;
}
if(isAttending && !document.form.TransferToAirport[0].checked && !document.form.TransferToAirport[1].checked)
    {
    alert("Please select whether you need transport to the airport");
    return false;
    }

Nogle, der kan hjælpe, med jeg får sat koden til at kræve input fra brugeren, hvis han/hun har "yes" i blot ét af de to møder?
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 13:30 #1
Så bruger du vel bare:

var isAttendingIMM = !form.Attending_IMM.checked;
var isAttendingAPE = !form.Attending_APE.checked;

if(isAttendingIMM && isAttendingAPE && !document.form.TransferToAirport[0].checked && !document.form.TransferToAirport[1].checked)
    {
    alert("Please select whether you need transport to the airport");
    return false;
    }
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2008 - 16:00 #2
Men dine to attending-ting er vel også radios, så du må teste om det er den ene eller den anden:

var isAttendingIMM = form.Attending_IMM[0].checked;
var isAttendingAPE = form.Attending_APE[0].checked;

-- og så bliver det vel:

if( (isAttendingIMM || isAttendingAPE) && (document.form.TransferToAirport[0].checked || document.form.TransferToAirport[1].checked) )

-- jeg vendte lige checket på ja/nej til transport om !-)