Avatar billede powertrading Nybegynder
26. oktober 2008 - 09:01 Der er 14 kommentarer

Vurdering af www.memoryworld.dk

Ris/Ros, samt konstruktiv kritik til www.memoryworld.dk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 10:03 #1
Den er fin fin, men egentlig bare nogle "hylder" man står og kigger på.
Hvor er øjefangerne og mangler måske lidt atmosfære, så man har lyst til at blive på siden.
Siden virker lidt for klinisk i mine øjne.

Men sælger den, så er det jo fedt nok!
Avatar billede powertrading Nybegynder
26. oktober 2008 - 10:16 #2
Det med øjenfang har jeg også tænkt på, men kan ikke komme på nogen ideér :S
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2008 - 10:38 #3
Jeg kan se jeg kan købe et "Apacer 2GB SD kort 150X". Men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal købe det, og ikke et der 2-3-4 gange billigere henne i Brugsen. Var det noget at tage fat på?
Avatar billede powertrading Nybegynder
26. oktober 2008 - 10:42 #4
Hvis du kan købe det billigere andre steder, så synes jeg du skal gøre det ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2008 - 10:56 #5
Jeg er ikke sikker på du forstår: jeg kan umiddelbart købe eet 2 GB SD kort billigere, så hvorfor skal jeg lige netop købe det du sælger?
Avatar billede kurdo Novice
26. oktober 2008 - 11:09 #6
hvis du selv kan finde ud af at sætte designet op på siden, kan jeg lave et design til dig. :) altså selvfølgelig en lidt mere øjenfange. :)

og jeg synes da det er nogle fede produkter du har..

med tiden når du fx. får flere produkter under kategorien "ekstern HD" kunne det være fedt for kunderne at kunne vælge hvilket størrelse de vil have. :) altså under menuen Harddiske -> Ekstern Harddiske -> størrelse.
Avatar billede powertrading Nybegynder
26. oktober 2008 - 11:47 #7
Jo jeg kan godt selv sætte det op, er bare løbet tør for ideér lige nu. Men du må da gerne komme med nogen design forslag :)
Avatar billede kurdo Novice
26. oktober 2008 - 12:34 #8
ved ikke hvor "moderne" du vil have din design til at være? :) altså den du har er jo sådan en gammeldags kedeligt. :b
altså jeg har selv designet den her: www.kurdish-lyrics.com.. det var så en hobby, som ikke er så opdateret mere. :)

fx. www.befro.dk, rigtig flot hjemmeside, men alligevel simpel. :) jeg prøver lige at finde nogle forslag på tirsdag, så kontakter jeg dig igen. ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 18:03 #9
Fortæl bare en lille smule om firmaet på forsiden.
For det første bør det fremgå, at det rent faktisk er en butik der sælger ting, man er kommet ind på. For det andet skal I nok lige præsenteres Jeres vareudvalg kort.
Kunder, der besøger siden, vil have klar forståelse for, hvem de besøger og hvad der tilbydes, indenfor de første sekunder de ser på siden.

Altså, Jeres forside skal helst ikke ligne en ren reklameside, men skal skille sig ud fra resten af sitet.

Jer er enig i, at designet bør peppes op, men siden er dog overordnet set glimrende, synes jeg.
Jeg kan godt lide de grundige beskrivelser der er, til hvert produkt og gode billeder.

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2008 - 18:36 #10
<ole>

Jeg kan også lide gode billeder - og savner derfor en del ved sitet  :)

Din logotekst foroven bør helt klart gemmes som gif eller png. Jpg er ikke egnet til streggrafik og/eller grafik med ensartede farveflader. Det er til gengæld, hvad gif kompressionen er smadder god til. Jpg er derimod egnet til grafik med stor detajlrigdom - f.eks. fotografier.

Hvis du lægger mærke til logoteksten, vil du se en masse 'fnadder' rundt om teksten - også kaldet jpg-støj. Det undgår du, hvis du f.eks. gemmer i gif med 12-16 farver.

Derudover bør du ikke skalere billeder med HTML. Det er HTML aldeles uegnet til. Dels kommer billederne til at ligne noget, man ikke skulle have trådt i - og dels tvinger man brugeren til at downloade bunker af unødige bytes. Skaler i stedet billederne i et grafik program  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. oktober 2008 - 09:43 #11
Prøv at eksperimenter lidt med baggrundsfarven. Ikke baggrunden bag teksten og billederne, denne er fin som den er (hvid), men baggrundsfarven udenfor den blå ramme.

Ellers savner jeg en inddeling imellem produkterne. Dette kunne f.eks. være en diskret grå streg imellem hvert produkt på listen.

Jeg kan se at nogle af billederne er strukket, fordi de er gemt i et forkert højde/bredde forhold. Som olebole også siger, så er det vigtigt at alt billedbehandlingen sker i et billedbehandlingsprogram, og ikke i html. Og jeg vil gerne gentage oleboles pointe med at gemme billeder i png eller gif format, dette vil gøre billederne meget flottere.

Layoutet på siden synes jeg for øvrigt er rigtig godt :-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2008 - 10:27 #12
Fotografier har sjældent gavn af at blive gemt i gif. Til fotos er jpg somregel langt bedre. Gif til streggrafik, tekst og store ensartede flader ... jpg til fotos og anden detaljeret grafik  ;o)
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:59 #13
Helt enig :-)

Ikke glem png. Har man grafik (eventuelt med tekst) med mange farver (Som f.eks. gradienter), er png klart det bedste alternativ.

opsummering:
jpg til fotos.
gif til grafik og tekst med få farver.
png til grafik og tekst med mange farver.

olebole, er du enig?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 20:45 #14
Kan vi få lukket dette spørgsmål...