Avatar billede loukas Mester
25. oktober 2008 - 23:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Komprimer billede til thumbnail

Hej,
Jeg har den her stump kode til at lave thumbnails i mit ellers ASP styrede system.
Nå! problemet er at jeg syntes ikke at komprimeringen er god nok. Thumnails fylder simpelthen for meget(op til 80kb for 100x150px), og en gang imellem bliver de til .PNG fra .JPG billeder?

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, da det er en problem at besøgende skal vente alt for lang tid på at siderne åbner.

Koden er her:
<%@ Page Language="vb" Debug="True" %>
<%@ import namespace="System" %>
<%@ import namespace="System.Drawing" %>
<%@ import namespace="System.Drawing.Imaging" %>
<%@ import namespace="System.IO" %>
<script runat="server">

Sub CreateThumb()

  dim graphic as System.Drawing.Image = System.Drawing.Image.FromFile(request("Image"))
  dim graphicFormat = graphic.rawformat
  dim Image as New Bitmap(graphic, cint(request("Width")), cint(request("Height")))

  if graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif) then
    Response.ContentType = "image/gif"
  elseif graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Jpeg) then
    Response.ContentType = "image/jpeg"
  elseif graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Png) then
    Response.ContentType = "image/png"
  elseif graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp) then
    Response.ContentType = "image/bmp"
  end if

  Image.Save("C:\W3Sites\lachica\www\varer_pic\thumbnails\"& request("name") &"")

  graphic.Dispose()
  Image.Dispose()

    'context.Server.Transfer("billeder.asp", False)

End Sub
</script>

<% CreateThumb() %>

<%

Response.Redirect("billeder.asp?varenr="&request("varenr")&"")
%>

Og jeg sender et billede til den således:
ASPNetThumb.aspx?image="&strBilledMappe & "" & strNewFileName&"&name="&strNewFileName&"&Width=" & Int(intWidth/(intHigh/maxHigh)) & "&Height=" & maxHigh & "&Compression=4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2008 - 08:36 #1
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 16:12 #2
lukker