Avatar billede westmar Nybegynder
27. juni 2001 - 15:10 Der er 10 kommentarer

Ugyldig systemdisk

Jeg har fått en oppstart feil. \"Ugyldig systemdisk, sett inn en annen disk og trykk en tast\".
Problemet oppstod ved at jeg hadde Win98Se installert, men oppgraderte til WinMe. Men WinMe var ekstrem ustabil. Forsøkte så å avinstallere WinMe, men ved oppstart så får jeg meldingen \"Ugyldig systemdisk, sett inn en annen disk og trykk en tast\". Jeg har laget boot diskett i WinMe og Win98Se, men PC\'en bare låser seg. BIOS er kontrollert at den starter først mot diskett, så mot CD og tilslutt HD. PC\'en er en PII, 450 MHz, 128 MB Ram. JEG FÅR IKKE KONTAKT MED DOS. Hva kan jeg gjøre.
Avatar billede seider Nybegynder
27. juni 2001 - 15:14 #1
prøv at autodetekte harddsiken, og har du omformateret den til ntfs er du rimeligt fuck, få fat i partition magic.

ellers prøv lige med:

fdisk /mbr

ww.fotx.net/seider
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. juni 2001 - 15:14 #2
www.bootdisk.com boot på disketten og skriv \"sys c:\"
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juni 2001 - 15:24 #3
seider -> Hvorfor fanden skulle han på nogen måde have lavet den til NTFS ?

Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. juni 2001 - 15:28 #4
øhhm jeg ved ikke om det hjælper, men prøv at sætte din hardisk til \"auto\" i den første skærm i din bios.
- jeg havde samme prob. efter en bios opgradeing
Avatar billede westmar Nybegynder
27. juni 2001 - 15:42 #5
Problemet er at jeg ikke kommer ut i DOS. Å sette harddisken til Auto i BIOS hjelper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2001 - 16:19 #6
Du skal trykke på >DEL< (delete) eller hvad din computer skriver til dig når du tænder for den, så kommer du automatisk i BIOs~, hvor du kan sætte din disk til AUTO

~ibtage
Avatar billede westmar Nybegynder
27. juni 2001 - 17:02 #7
Jeg kommer inn i BIOS, med det hjelper ikke på problemet å sette disken til Auto.
Avatar billede double-g Juniormester
27. juni 2001 - 19:01 #8

Du skal ændre bootrækkefølgen i bios, så den starter på diskette drevet.
Avatar billede ukh Nybegynder
28. juni 2001 - 12:54 #9
prøv at lave en ny boot disk til win98
Avatar billede brujo Nybegynder
29. juni 2001 - 15:17 #10
Siger den ugyldig systemdisk også når du starter fra disketten? I så fald er det nok diskettedrevet det er galt med. Check først kabler, at det ikke vender forkert, sidder godt på MB, strøm. Check i bios at det er registreret som et 1.44 Mb drev. Hvis alt dette fejler prøv med et andet diskettedrev.