Avatar billede oleko Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:16 Der er 6 kommentarer

Problem med danske bogstaver i uploaded Word dokument

Forsøger at uploade og udskrive et Word dokument, som er blevet gemt (save as ..) som HTML dokument. Når man kigger på den gemte html fil, er  æ, ø i orden.
Men æ, ø og å er blevet udskiftet med � når det uploades og skrives ud.
I programmet ser det sådan ud:

System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new System.Globalization.CultureInfo("da-DK");
System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader    (uplWordHtmlDocument.PostedFile.InputStream);
Response.write(sr.ReadToEnd());
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2008 - 15:59 #1
System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader    (uplWordHtmlDocument.PostedFile.InputStream,new System.Globalization.CultureInfo("da-DK"));
Response.write(sr.ReadToEnd());
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2008 - 16:00 #2
hovsa.. nok mere.

System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader    (uplWordHtmlDocument.PostedFile.InputStream,Encoding.UTF8
Response.write(sr.ReadToEnd());
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2008 - 16:00 #3
(og så lige nogle manglende parenteser du selv må placere:S
Avatar billede oleko Nybegynder
24. oktober 2008 - 16:36 #4
Beklager, men det giver samme resultat.
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2008 - 16:49 #5
den side du laver Response.Write på sikre dig der ikke er noget forkert encoding der.

og du kan sætte dette ind i din web.config under system.web noden.

<globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" culture="da-DK" uiCulture="da"/>
Avatar billede oleko Nybegynder
24. oktober 2008 - 18:04 #6
Samme resultat, desværre