Avatar billede emfr08ab Nybegynder
24. oktober 2008 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering af tabel

Jeg er igang med en hjemmeside, og jeg er stødt på et problem. I min Access database har mine varer et Id. Jeg vil så have sorteret listen efter dette Id.

Men Id'et indeholder både bogstaver og tal. F.eks.:

1a
1b
2a
2b

osv.

Det gik godt i starten. Men da jeg kom over 10, så bliver det helt forkert.

Rækkefølgen kommer til at være 1, 10, 10a, 10b, 11, ..., 1a, 1b, 2, 2a osv.

Det kan ses her: http://www.teknosamleren.dk/Tekno.asp

Jeg har sagt følgende i koden:

strSQL = "Select * from Reservedele Order By Id"

Altså mit problem er, at den f.eks. sorterer 10 før 2 osv. Problemet ligger vel i, at der også indgår bogstaver, så det er en string.
Avatar billede terry Ekspert
24. oktober 2008 - 11:15 #1
Youcould have an extra field which only contains the number, then sort on that field and the current field.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:44 #2
Det er selvfølgelig en mulighed. Dog skal jeg så lave om på min database, og alt indholdet..
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:37 #3
terry du må gerne lægge et svar. Jeg har brugt din metode. Tak for hjælpen.
Avatar billede terry Ekspert
24. oktober 2008 - 15:46 #4
selv tak og og weekend