Avatar billede medd Nybegynder
23. oktober 2008 - 21:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netsiderne vil ikke åbne, på trods af oprettet forbindelse

Hej Eksperten.

Jeg synes jeg har forsøgt alt, men da jeg stadig ikke har fundet en løsning på problemet, håber jeg at I kan hjælpe mig her.

Min bærbare computer er, fra den ene dag til den anden, begyndt ikke at ville gå ind på netsider, selvom der er oprettet forbindelse til det trådløse netværk. Jeg kan sidde og surfe på nettet, og pludselig vil den overhovedet ikke gå ind på nogle sider - den står blot og søger i evigheder.

Ofte sidder jeg på MSN samtidig, og det underlige er, at jeg stadig kan benytte msn - jeg er stadig online og kan sagtens kommunikere med andre der.

Det eneste der løser mit problem er genstart af computeren. Dette kan jeg dog ikke gøre "korrekt", da computeren blot forbliver på skrivebordet, uanset om jeg beder den lukke ned, genstarte eller logge af. Den eneste løsning er altså at holde slukknappen inde.

Jeg har forsøgt at formatere computeren, da jeg tænkte at det kunne være et program eller virus der var skyld i problemet. Dette har dog ikke hjulpet. Derudover har jeg overvejet om det kunne være netkortet i computeren, men havde det været tilfældet, ville jeg vel slet ikke have forbindelse til internettet og stadigvæk være på msn? Jeg må indrømme at jeg ikke har den store forstand på det.

Det skal siges, at jeg ikke kun har problemet derhjemme, men også når jeg benytter netværk på skolen og hos venner.

Håber meget I kan hjælpe, da jeg er ved at være træt af at genstarte hvert 20. minut :-)

Venlig hilsen
Medd
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2008 - 22:06 #1
Hvis du bruger Internet Explorer, så prøv evt. med en alternativ browser: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Personligt er jeg meget glad for Firefox, men det er jo nærmest en religion hvilken browser der er bedst.  :-)
Avatar billede medd Nybegynder
23. oktober 2008 - 22:16 #2
Det glemte jeg at skrive - jeg har forsøgt med tre Browsere, IE, Firefox og Google Chrome. Ingen af dem fungerer.

Plejer også at bruge Firefox som standardbrowser, men bruger det ikke så meget lige for tiden, for får en meddelse om at Firefox kører i forvejen, så derfor kan den ikke åbne eller sådan noget. Har også afinstalleret og installeret det igen, men problemet er der stadig. Synes jeg har fået en masse problemer oven i hinanden, men ved ikke om de har nogen "forbindelse" med hinanden, eller om det bare er tilfældigheder at de lige er  opstået på samme tid.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2008 - 22:23 #3
Prøv lige at lave en systemgendannelse.....
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.

Det er slet ikke sikkert det hjælper, men så kan den fortrydes igen....
Avatar billede tiger_dk Mester
23. oktober 2008 - 22:25 #4
har du prøvet:

Start-kør cmd - ipconfig /renew ?
Avatar billede medd Nybegynder
23. oktober 2008 - 22:38 #5
vejmand, nu kan det godt være at jeg er dum, men det hjælper vel ikke så meget, når jeg har formateret hele computeren og dermed sat alt tilbage til start? Jeg kan jo kun vælge et gendannelsespunkt for efter formateringen, men problemerne opstod inden.

tiger dk, hmm, jeg har lige forsøgt nu. Den skriver:

"Der kan ikke udføres nogen handling på LAN-forbindelse, når dets medie er afbrudt.
(...)
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
Medietilstand: Afbrudt
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: tele2.dk"

Hvad betyder det? Jeg er jo stadig på nettet
Avatar billede medd Nybegynder
23. oktober 2008 - 22:44 #6
Jeg prøvede lige ipconfig /renew igen. Den skriver:

"Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen Trådløs netværksforbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodning fik timeout. Der kan ikke udføres nogen handling på LAN-forbindelse, når dets medie er afbrudt."
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2008 - 22:47 #7
Sorry, min fejl, det havde jeg lige glemt.  :-(
Avatar billede medd Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:18 #8
Øv, kan det virkelig passe, at jeg må lukke spørgsmålet uden et løsning på problemet?
Avatar billede tiger_dk Mester
25. oktober 2008 - 19:49 #9
prøv at vente, det kan være der lige pludselig dukkker en op med en løsning !
Avatar billede tiger_dk Mester
26. oktober 2008 - 18:58 #10
prøv lige at resete din router, cut strømmen i 10 sek. og prøv derefter !
Avatar billede medd Nybegynder
27. oktober 2008 - 22:38 #11
Er forsøgt, men det hjalp heller ikke. Ville også være underligt, når jeg også har poblemet på skolen og hos vennerne.

Jeg lukker spørgsmålet. Tak til dem der har forsøgt at hjælpe :-)