Avatar billede nokk Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:23 Der er 2 kommentarer

mod rewrite problem

Hej,

ja har lidt svært ved at formulere en overskrift :-)

Anyway kunne godt bruge lidt hjælp med mod rewrite.

Skal bruge noget der gør det her:

RewriteEngine on
RewriteRule ^([^/.]+)/([^/.]+)/([^/.]+)/$ scripts/$1/$2.asp?var=$3 [L]

Det virker da også hvis jeg har f.eks. /news/view/210/

Men hvis jeg vil have f.eks. /news/start/ vil det ikke virke.

Har prøvet
RewriteRule ^([^/.]+)/$ scripts/$1/ [L]
RewriteRule ^([^/.]+)/([^/.]+)/$ scripts/$1/$2.asp [L]
RewriteRule ^([^/.]+)/([^/.]+)/([^/.]+)/$ scripts/$1/$2.asp?var=$3 [L]

Men det virker bare ikke.

Altså det jeg godt kunne tænke mig var at rewrite
/<i>scriptnavn</i>/<i>filnavn</i>/<i>arg1</i>/.../argn/
til
/scripts/scriptnavn/filnavn.asp?var=arg1&var2=arg2&varn=argn

Håber i forstår :-)

På forhånd tak
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:29 #1
Du må ikke hænge mig op på denne her, men jeg tror ikke, at du med mod_rewrite kan lave denne del: ?var=arg1&var2=arg2&varn=argn

Du kan imidlertid bare smide '<i>arg1</i>/.../argn/' til scriptet og splitte på '/'...

Eller hva'?
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 11:12 #2
Skal det ikke være /?$ til sidste i stedet for $ ?? eller er jeg helt forkert på den.

ellers syns jeg det ser meget rigtigt ud..