Avatar billede haolan Nybegynder
23. oktober 2008 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQL serverforbindelse hos UnoEuro

Hej

Jeg har udviklet et system der er bygget op med en MySQL database.
Til systemet har jeg brugt en MySQL membership provider.

Jeg har includet filen MySQL.Data.dll i min bin mappe.

Men når ligger det op på Unoeuro og jeg forsøger at logge på mit system får jeg en fejlbesked om at den ikke kan skrive en log message, hvilket jeg plejer at få hvis jeg glemmer at starte min lokale MySQL server.

Jeg går derfor ud fra at der må være fejl i min connection til databasen.

Min connectionstring ligger i web.config og ser sådan ud:
<add name="ConnString" connectionString="Database=db;Data Source=mydb4.unoeuro.com;User Id=user;Password=pwd" />

Nogen der har erfaring med connections til unoeuro og kan pejle mig ind på hvad der er galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2008 - 19:25 #1
Prøv

MySqlConnection myConnection = new MySqlConnection();
myConnection.ConnectionString = "Persist Security Info=False;database=DATABASENAME;server=SERVER;Connect Timeout=30;user id=BRUGERNAVN; pwd=PASSWORD";
myConnection.Open();
Avatar billede haolan Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:35 #2
Ok.. Den kan godt connecte med de oplysninger..

Men hvorfor kan den så ikke hvis jeg skriver samme connectionstring ind i min web.config?
Avatar billede haolan Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:51 #3
fandt ud af at den MySQL der ligger hos unoeuro åbenbart er case sensitiv det gjorde at mit MySQL provider ikke virkede, da tabelnavnene var anført i camel case i kildekoden og stod med småt i databasen.

Så nu spiller det :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2008 - 20:57 #4
Yeps, det kører på noget Linux-agtigt. Databasens navn er samtidig et filnavn, og derfor case-sensitivt.
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. november 2008 - 10:44 #5
lidt offtopic, men kan I komme i kontakt med Unoeuro/Wannafind?
Min www, mail, stat er nede...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2008 - 11:24 #6
Ja, hvad jeg lige kan huske ligger på unoeuro kan jeg se, også unoeuro.com
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. november 2008 - 11:28 #7
De var nede da jeg checkede kl. 9, og så lige indtil for 15 min. siden, hvor de kom op igen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2008 - 11:48 #8
Wannfind har en besked på forsiden:

"Netværksproblemer
Pakketab på linjer og netværk giver periodiske udfald, og det har i tidsrummet 10:20 - 11:10 været meget svært at tilgå alle produkter og services. Vi har teknikere der arbejder på sagen, og forventer at driften er helt normaliseret inden kl. 13:00."

Der står ikke lige nogen dato - men det kunne jo være i dag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2008 - 12:09 #9
Men både wannafind.dk og unoeuro.com er nede lige nu. Et par sites hos unoeuro er dog oppe.