Avatar billede ramad Praktikant
23. oktober 2008 - 13:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Returnere data fra én række i flere rækker

hejsa

Jeg ville høre om det var muligt at lave en alternativ returnering af data fra en enkelt række. Det jeg søger er følgende.

Normal data output:
Kolonne 1 | Kolonne 2 | Kolonne 3 | Kolonne 4

Istedet for returnere data i to rækker således:
Kolonne 1 | Kolonne 2
Kolonne 3 | Kolonne 4

Spørg endelig løs hvis det er uklart hvad jeg vil - ellers så byd ind :)

/ramad
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. oktober 2008 - 16:01 #1
Dette kan måske hjælpe:

SELECT Kolonne1, Kolonne2 FROM tabenavn WHERE dit = dat
UNION ALL
SELECT Kolonne3, Kolonne4 FROM tabelnavn WHERE dit = dat
Avatar billede ramad Praktikant
23. oktober 2008 - 16:55 #2
Jeg ved ikke helt om den ide er brugbar i mit tilfælde. Jeg har 20 kolonner, der parvist skal danne ti rækker. Problemet er, at det desværre ikke lige verdens simpleste select statement jeg trækker ud med. Så det at skulle fyre det afsted 10 gange er nok ikke det mest hensigtsmæssige.

Pt. har jeg løst det med at bestemme en variabel for hver værdi og så sætte dem i mit select statement. Derefter bliver disse varibler sat ind i en temp tabel der indeholder de to ønskede kolonner. Dette giver så til gengæld 10 insert statements.

Jeg må nok hellere måle hvad der er mest optimalt.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 00:35 #3
Hvorfor ikke hente data normalt og så lade applikationen "stable data oven på hinanden" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:22 #4
ramad ??
Avatar billede ramad Praktikant
26. januar 2012 - 20:23 #5
oprydning - beklager at jeg aldrig fik vendt tilbage på denne.