Avatar billede runenaess Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Set checkox.checked dynamisk

Hej

jeg har en række tal som repræsentere mit id på checkboxes.

jeg mangler at kunne sætte di rigtige checkboxes til checked
f.eks checkbox1.checked = true; sætte checkbox1 til checked
men jeg vil gerne have det dynamisk.
ala checkbox[i].checked = true;
hvor i er min talrække.
jeg bare ikke helt hvordan det skal gøres i C# på en webside. ? (kiss)
f.eks i VB kan det klares med en linie kode
CType(Me.Controls.Find("Checkbox" + n.ToString, True)(0), CheckBox).Checked = True
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. oktober 2008 - 20:46 #1
prøv:

((CheckBox)this.FindControl("checkbox1")).Checked = true;
Avatar billede runenaess Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:49 #2
Jeg prøvede denne
((Checkbox)this.FindControl("checkbox"+i)).Checked = true;
Error: Type or namespace could not be found ? (for checkbox)
Avatar billede runenaess Nybegynder
23. oktober 2008 - 22:05 #3
Fandt det selv
CheckBox myCheckBox = (CheckBox)FindControl("CheckBox"+i);
        myCheckBox.Checked = true;
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:18 #4
Det er jo klart det ikke virker, når du staver Checkbox med lille "b"!!! Det eksempel jeg gav dig virker helt fint, og gør for øvrigt nøjagtig det samme som det du "selv" fandt ud af til sidst (bare på 1 linje kode).

Men, tak for points :-/
Avatar billede runenaess Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:31 #5
Hej aaberg cc
Det var ikke meningen....:-)

stort eller lille B så får jeg stadigvælk fejl
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

tror dog at min talrække indeholder for mange tal i forhold til Checkbox's

Men points er ikke vigtige for mig, jeg opretter et nyt spørgsmål
så du kan få point som du har fortjent.
Tak for hjælpen.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2008 - 09:19 #6
Hvis det stadig ikke virker, er det enten det du selv siger, at talrækken indeholder for mange tal, ellers kan det være at navnet på tekstboksen har forkert casing. C# er jo case-sensitive.

Undskyld hvis jeg lød lidt sarkastisk, 30 point betyder heller ikke så meget for mig. Det er bare princippet, da det jeg foreslog er fuldstændigt magen til det du foreslog, bortset fra at du mellemlagre CheckBoksen i en variabel.

:-)
Avatar billede runenaess Nybegynder
27. oktober 2008 - 08:06 #7
Det virker fint nu og tak.
Ret skal være ret, det var mig som var lidt hurtig på aftrækkeren.
og ikke havde læst ordenlig på lektien.

:-)