Avatar billede torotune Nybegynder
22. oktober 2008 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente XML-attribut

Hej,

Jeg prøver at hente en attribut's værdi ud fra en XML som er Yahoo's Weather Cast RSS feed. Attributten hedder "temp".

Jeg prøver således:

Dim Node As XmlNode
        Dim Attr As Object
        Dim GetTemperature As String

        Dim Xml As XmlDocument = New XmlDocument
        Xml.Load("http://xml.weather.yahoo.com/forecastrss?p=DAXX0038&u=c")
        Node = Xml.SelectSingleNode("//channel/item/yweather:condition")
        Attr = Node.Attributes.getNamedItem("temp")
        GetTemperature = Attr.Text + " grader."
        Response.Write(GetTemperature)

Jeg får fejlen:

"Der kræves en XmlNamespaceManager eller XsltContext. Denne forespørgsel har et præfiks, en variabel eller en brugerdefineret funktion."

Det ser ud til at jeg skal have hentet et namespace ind for at det virker. Evt. dette:

xmlns:yweather="http://xml.weather.yahoo.com/ns/rss/1.0

Hvor implementerer jeg det for at få det til at virke?

Mvh.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2008 - 16:24 #1
RW(Xml.SelectSingleNode("rss/channel/item/yweather:condition/@temp").Value)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2008 - 16:46 #2
XmlDocument xdoc = new XmlDocument();
        xdoc.Load("http://xml.weather.yahoo.com/forecastrss?p=DAXX0038&u=c");
        XmlNamespaceManager ma = new XmlNamespaceManager(xdoc.NameTable);

        Response.Write(xdoc.SelectSingleNode("rss/channel/item//@temp", ma).Value);

Der skal en manager med ned som argument..

Sry :)
Avatar billede torotune Nybegynder
27. oktober 2008 - 09:06 #3
Hej-  det er super. Jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvordan man fik manageren med med ind over :-)

Lægger du et svar?
Avatar billede torotune Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:25 #4
Ups. Det havde du lagt, jeg siger mange tak for hjælpen :-)