Avatar billede frozzi Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Printknap Makro?

Jeg har en kode på en makroknap som kan printe et regneark ud:

Sub Print()
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub

Men hvordan kommer koden til at se ud hvis jeg skal printe et bestemt sheet ud, f.eks. sheet3 hvis knappen er i sheet1???
Avatar billede be_nice Juniormester
22. oktober 2008 - 15:59 #1
Makroen er lavet så den printer det/de aktive ark i mappen.
Du skal placere makroen i ThisWorkbook og ikke i det enkelte ark - dermed kan makroen kaldes fra alle ark i mappen.
/Be_Nice
Avatar billede mrkr Juniormester
22. oktober 2008 - 22:15 #2
Hvis du vil have printet ark3 ud selvom du står i ark1 kan du evt bruge denne kode.

Sub Printer()
    Sheets("ark3").PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub