Avatar billede folmerdude Nybegynder
22. oktober 2008 - 02:04 Der er 6 kommentarer

Gør ting ved URL..

Hej alle..

Jeg vil gerne have min side til at gøre en bestemt ting når jeg klikker på et specielt link.. fx.

/profile.php?lookup=1&favorit

Gør at:

$result = dbquery("INSERT INTO ".DB_FAVORIT." (favorit_type, favorit_af, favorit_dig, favorit_ting) VALUES ('1', '1', '1', '1')");

Jeg mangler altså koden der definere at man nu er på /profile.php?lookup=1&favorit istedet for /profile.php?lookup=1

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede w13 Novice
22. oktober 2008 - 02:09 #1
Det fremgår ikke helt tydeligt, hvad du mener med "definerer at man nu er på .." .

Søger du en kode, der kan aflæse, at der står &favorit i adresselinjen eller en kode, der skal gemme noget i en database?
Avatar billede w13 Novice
22. oktober 2008 - 02:09 #2
For sidstnævnte ser du jo ud til at have.
Avatar billede folmerdude Nybegynder
22. oktober 2008 - 02:19 #3
Jeg søger en kode der kan skelne mellem om du er på siden:

profile.php?lookup=1
eller
profile.php?lookup=1&favorit

og når man befinder sig på siden:

profile.php?lookup=1&favorit

skal den gøre:
$result = dbquery("INSERT INTO ".DB_FAVORIT." (favorit_type, favorit_af, favorit_dig, favorit_ting) VALUES ('1', '1', '1', '1')");
Avatar billede w13 Novice
22. oktober 2008 - 02:43 #4
Hmm. Jeg kan ikke huske, om isset vil returnere true ved den... Prøv:

if (isset($_GET['favorit'])) {

  $result = dbquery("INSERT INTO ".DB_FAVORIT." (favorit_type, favorit_af, favorit_dig, favorit_ting) VALUES ('1', '1', '1', '1')");

}
Avatar billede coderdk Praktikant
22. oktober 2008 - 08:18 #5
w13, Det vil den
Avatar billede folmerdude Nybegynder
22. oktober 2008 - 12:13 #6
Mange tak w13, hvordan giver jeg dig points'ne?