Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:40 Der er 19 kommentarer

..ingen domain controller til at kontrollerer

Hej

Jeg har lige måttet skifte ip på min WIN2003 server dette har jeg gjort ved at ændre dette i netværksopsætning tcp/ip properties.

Efter dette kan jeg ikke få adgng til mine delte drev på serveren, når jeg forsøge skrives der at der ikke er nogen domaincontroller til at kontrollerer brugernavnet.

Serveren kan tilgås via fjernskrivebord og der virker mit admin login fint(det er også det logi der er forsøgt anvendt ved tilgang via stifinder - uden held)

HVordan kan DC'en "fosvinde ved en simpel ip-adresse omskiftning?

mvh
René
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:46 #1
Præcis ordlyd:
Det lykkedes ikke at logge på

Det angivne brugernavn er det samme som brugernavnet, du loggede på med.
Dette brugernavn  er allerede blevet forsøgt
Der findes ikke en domænecontroller, som kan kontrollerer brugernavnet
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:46 #2
..og jeg har kontrolleret og sat rettigheder på mapperne og AD kører på serveren
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 21:01 #3
Er DNS osv. opdateret korrekt ?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 21:16 #4
jeg har ikke ændret i opsætningen andet end at slette den DHCP server der kørte, idet jeg har min router til at køre dhcp
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 21:27 #5
Peger din DNS så på den DNS server som håndterer dit AD ?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 21:57 #6
jeg har kun en server og på den kører dns og ad
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:03 #7
og umiddelbart ser det ud til at dns peger på "sig selv":

under Forward Lookup zones
  KOEMLER (domæne navnet)
      server01 Host(a) 10.0.0.25 (passer med maskinnavn og ipadressen)
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 22:08 #8
Ja, men uddeler din DHCP server 10.0.0.25 som DNS server (Hvis det er IPadressen på serveren)
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:16 #9
øh det ved jeg ikke checker lige..

der er på min router (DHCP-server) defineret et par DNS'er:

First DNS Server  User Defined 212.242.40.3
Second DNS Server  User Defined 212.242.40.51
Third DNS Server  ikke defineret

Kan jeg indsætte min server 10.0.0.25 som Third DNS uden at det går ud over de to andre der jo efter mi bedste overbevisning peger ud i verden, eller skal jeg flytte dem ned og sætte min dns server som den første
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:18 #10
men hvorfor kan jeg så kalde "Server01" i fjernskrivebord og få kontakt
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 22:24 #11
Kan være et Netbios opslag som den svarer på

10.0.0.25 skal være First og egentlig helst den eneste, da jeg regner med at der er sat Forwarders på DNS serveren.
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:28 #12
ok jeg kigger på det i morgen ... er for træt nu ... men det lyder fornuftig ... tusind tak!
Avatar billede renekoemler Nybegynder
22. oktober 2008 - 00:47 #13
kunne jo ikke vente ... det virkede anden gang jeg satte det op ... skriv venligst svar for points .. det eneste jeg nu ikke kan er at se mine egne hostede sites . men det kan skyldes dns opdateriner på nettet

god nat
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2008 - 07:40 #14
Ja, eller manglede NAT loopback ? Har du skiftet udbyder og derved fået en ny router ?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:44 #15
Ja jeg har skiftet udbyder og fået ny router... er desværre ikke 100 meter mester i NAT/DNS osv.
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2008 - 10:05 #16
Avatar billede renekoemler Nybegynder
22. oktober 2008 - 10:18 #17
har set et par løsninger ... må prøves i eftermiddag når jeg er hjemme på adresseb igen tusind tak
Avatar billede renekoemler Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:59 #18
Så kører det ... kunne dog ikke skrive det nye i autoexec filen men ellers kører det ... hvis du skrive et svar vanker der velfortjente points

/rené
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2008 - 20:25 #19
Svar.