Avatar billede mettecarsten Nybegynder
21. oktober 2008 - 06:44 Der er 1 kommentar

Loop med kolonner

Hej eksperter

Følgende kode:

<%
antalPrRow=5
antalRows=0
response.write "<table border=""0"" width=""540"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" style=""font-family: Verdana; font-size: 10pt"">"
do while not rs2.EOF
if antalRows = 0 then Response.Write "<tr>"
response.write "<td width=""114"">"
response.write "<table>"
%>
<b><font face="Arial" size="2" color="#ED8A00">::</font></b>
<a href="/<% Response.Write Kategorisamlet %>/<% Response.Write rs2("Stedsamlet") %>/">
<font face="Arial" size="2" color="#000000"><% Response.Write rs2("Sted") %></font></a>
<% Response.write "</table>"
response.write "</td>"
antalRows=antalRows+1
if antalRows = antalPrRow then
Response.Write "</tr>"
antalRows=0
end if
rs2.Movenext
loop
if antalRows>0 then Response.write "</tr>"
Response.write "</table>"
%>

viser 5 kolonner og antal rækker i forhold til antallet af udtræk fra databasen.

Der er altid præcis 50 udtræk, så hvordan kan koden ændres, så der i stedet vises "lodret" - altså så de første 10 resultater vises i kolonne 1, næste 10 i kolonne 2 osv.?

På forhånd tak.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. oktober 2009 - 09:11 #1
Bedre sent end aldrig.. men dette burde kunne gøre det..

<%
antalPrCol=10
antalCols=5
response.write "<table border=""0"" width=""540"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" style=""font-family: Verdana; font-size: 10pt""><tr>"
response.write "<td width=""114"" valign=""top"">"
y=0
x=0
do while not rs2.EOF

%><b><font face="Arial" size="2" color="#ED8A00">::</font></b>
<a href="/<% Response.Write Kategorisamlet %>/<% Response.Write rs2("Stedsamlet") %>/">
<font face="Arial" size="2" color="#000000"><% Response.Write rs2("Sted") %></font></a>
<%y=y+1
if y mod antalPrCol=0 then
  response.write "</td>"
  if x<antalCols then
    x=x+1
    response.write "<td valign=""top"" width=""114"">"
  end if
rs2.Movenext
loop
Response.write "</tr></table>"
%>