Avatar billede runenaess Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Conditional AND syntax

jeg har denne stump VB kode

If (Tal And n) = n Then

Som jeg prøver at lave til C# på en webside.
men jeg kan ikke lige få det til at virke.
er der nogen som har et forslag evt. links.
har dog googlet det sønder og sammen men C#
giver ikke det samme output som i VB.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2008 - 20:46 #1
if( (tal & n) == n) {
Avatar billede coderdk Praktikant
20. oktober 2008 - 21:25 #2
& er binær and
&& er logisk and :)
Avatar billede runenaess Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:21 #3
Den er lige i vinkel, smid et et svar arne_v så får du point
og tak for info coderdk, msdn er måske lidt misvisende, jeg havde det omvendt, men never mind det er løst, perfekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2008 - 18:57 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2008 - 18:59 #5
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sbf85k1c.aspx

Binary & operators are predefined for the integral types and bool. For integral types, & computes the logical bitwise AND of its operands. For bool operands, & computes the logical AND of its operands; that is, the result is true if and only if both its operands are true.

The & operator evaluates both operators regardless of the first one's value.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/2a723cdk.aspx

The conditional-AND operator (&&) performs a logical-AND of its bool operands, but only evaluates its second operand if necessary.
Avatar billede runenaess Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:07 #6
Ja det kan jeg godt se
det er bare sjovt at der her står at
Logisk And = &
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6a71f45d.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2008 - 20:40 #7
Hvis du laeser hvad jeg quotede saa er det logisk and uden shortcut for bool typer
men bitvis and for integer typer.
Avatar billede coderdk Praktikant
21. oktober 2008 - 20:51 #8
& er stadig en binary and, i og med, at den ikke er lazy som && (&& stopper ved første falske udtryk)...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2008 - 20:58 #9
Ikke ifoelge officiel C# terminologi.
Avatar billede coderdk Praktikant
21. oktober 2008 - 21:55 #10
Korrekt. Jeg mener bare funktionalitetsmæssigt - De skriver det jo selv ;) "The & operator evaluates both operators regardless of the first one's value." - Den evaluerer bools som logisk og ikke bitvis, men ser man 0 som falsk og 1 som sand, kommer det jo ud på ét :)