Avatar billede simsen Mester
20. oktober 2008 - 12:44 Der er 1 løsning

Opdatere i en sql streng

Hej,

Jeg SKAL bruge en sql streng (altså en streng, jeg selv bygger op) til at opdatere en tabel i en database. Men er støt ind i problemet, når jeg skal opdatere et tekst felt.

Jeg gør det på følgende måde - som ikke giver fejl, men heller ikke opdaterer feltet i databasen:

ALTER PROCEDURE [dbo].[XTest]
    @environment AS NVARCHAR(1) = null, --miljøtype
    @fCasePId AS INT = null, --sags id
    @fCustomerType AS NVARCHAR = null --kundetype (privat/firma)
AS
BEGIN
    DECLARE @SQLString NVARCHAR(2500)
    DECLARE @XfCasePId VARCHAR(50)

    SET @XfCasePId = CONVERT(VARCHAR(50), @fCasePId)
    BEGIN TRANSACTION
    BEGIN TRY
        SET @SQLString = 'UPDATE '
        SET @SQLString = @SQLString + @environment + 'txCase SET '
        SET @SQLString = @SQLString + 'fCaseCustomerType = ' + @fCustomerType
        SET @SQLString = @SQLString + ' WHERE fCasePId = ' + @XfCasePId
        EXEC sp_executesql @SQLString
        COMMIT TRANSACTION
    END TRY
    BEGIN CATCH
        ROLLBACK TRANSACTION
    END CATCH
END

Jeg er sådan set overbevist om, at det er de ' (snyffer), som mangler i selve parameteren - men kan ikke hitte ud af hvad det er jeg så ellers skal skrive i:

SET @SQLString = @SQLString + 'fCaseCustomerType = ' + @fCustomerType

Nogen der ved, hvordan jeg kan opdatere med en tekst streng når jeg bygger det op i en streng?

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
20. oktober 2008 - 12:46 #1
Svarer lige selv på spørgsmålet.......... Har kun brugt 4 timer - og lige da jeg læste mit eget spørgsmål igennem, det gav mening:

        SET @SQLString = @SQLString + 'fCaseCustomerType = ' + '''' + @fCustomerType + ''''