Avatar billede henrikpju Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail sikkerhed

Hej

i et Windows 2003 / Exchange setup, kan det lade sig gøre at lukke af for en brugers mailboks, så kun han kan se sin indbakke
osv ? Jeg har desværre lidt på fornemmelsen at nogen hygger sig med at læse med i mine mails. Både dem der hygger sig og undertegnede er administratorer på serveren.

Mvh Henrik.
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 11:23 #1
Damn, et setup hvis alle har adgang har adgang til alle mailboxe som standard.

Jeg ved fra Domino miljøet jeg administrere så er det kun brugeren og administrator som har adgang til mailboxen, der kan så gives adgang til at andre enten kan læse, skrive osv., det burde da også være muligt i et Exchange setup, men hvordan vil jeg lade andre om.
Avatar billede henrikpju Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:27 #2
Som jeg skrev, er dem som hygger sig med at kigge i min mail boks også administratorer. Så det er ikke alle der kan se alle.
Avatar billede smasher1000 Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:56 #3
Hm, en exchange administratorkonto vil til enhver tid kunne tiltvinge sig adgang til alt på serveren, herunder personlige mails - dog kan du kryptere dine mails med tilhørende digitalt certifikat så kun du (eller en anden med det rette certifikat) kan åbne og dermed læse din mail.
Avatar billede henrikpju Nybegynder
20. oktober 2008 - 12:06 #4
Hej

det jeg er lidt ude efter er, hvilke roller (som p.t. har adgang til min mailbox) jeg kan fjerne på serveren. Jeg kan til hver en tid hoppe ind og kigge om nogle ændrer på rollerne igen. Kan jeg fjerne så kun "SELF" har adgang til mailbox f.eks. ?
Avatar billede henrikpju Nybegynder
06. november 2008 - 10:48 #5
lukker