Avatar billede moller06 Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:34 Der er 7 kommentarer

Query: Inkludere alle de poster som endnu ikke er inkluderet.

Jeg har en query der udtrækker en række poster (Tabel Poster) baseret på nogle søgetekster i en anden tabel (Tabel Seek) summeret og grupperet via en 3. tabel (Tabel Group).

Sådan ser denne SQL ud og fungerer fint.
SELECT  DISTINCT Group.Groupname, Group.Subgroupname, SUM(Poster.Beløb)
FROM Poster INNER JOIN ([Group] INNER JOIN Seek ON Group.ID_G = Seek.G_ID) ON Poster.Tekst  LIKE '*'+Seek.Seektext+'*'
GROUP BY [Group].groupname, [Group].Subgroupname;

Men udtrækket skal egentlig også hente alle de poster som IKKE bliver fundet via søgeteksterne (Tabel Seek). Dvs. alle de resterende poster.

Skal jeg have gang i noget UNION eller findes der noget NOT EXIST i Access?

Er der nogen som kan give mig et fingerpeg eller løsning?
Avatar billede terry Ekspert
19. oktober 2008 - 09:24 #1
Havent looked so much at your SQL but in Access you can you

WHERE NOT EXIST (SELECT...)
or WHERE NOT IN (SELECT...)

But if you also want to see those not in the seek result then whuy cant you just drop the INNER JOIN?
Avatar billede terry Ekspert
19. oktober 2008 - 09:26 #2
you can you = you can use
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2008 - 08:08 #3
status?
Avatar billede moller06 Nybegynder
15. november 2008 - 14:25 #4
Hmmm... mit problem er, at jeg grupperer en række poster (måskke 80% af alle posterne), men jeg skal have de resterende poster ind i en gruppe der hedder "andet".
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2008 - 16:31 #5
If you can give an example of your tables/fields and also som edat an dwhat you eoxect to see then it maybe be easier to see what you want.

Even better, if you can send an example then that would be great.

ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2008 - 18:07 #6
do you need help here?
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2008 - 18:04 #7
status?