Avatar billede heman.dk Nybegynder
18. oktober 2008 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sumproduct et x antal kolonner med Range - Excel

Hey, normalt bruger jeg følgende til at gå igennem rows for eksempelvis at skrive Fisk.

for i = 1 to 10
Range("A" & i).Value = "Fisk)
Next

Nu vil jeg dog gerne skrive Fisk vandret i stedet for lodret, så A skal skrifte til B osv.

for i = 1 to 10
Range(i & "1").Value = "Fisk)
Next

men det skal jo være bogstaver og ikke tal.., any ideas?
Avatar billede heman.dk Nybegynder
18. oktober 2008 - 16:32 #1
Har fundet følgende funktion, men den virker kun op til 256 / IV

Function ColNo2ColRef(ColNo As Integer) As String
    If ColNo < 1 Or ColNo > 256 Then
        ColNo2ColRef = "#VALUE!"
        Exit Function
    End If
    ColNo2ColRef = Cells(1, ColNo).Address(True, False, xlA1)
    ColNo2ColRef = Left(ColNo2ColRef, InStr(1, ColNo2ColRef, "$") - 1)
End Function

Nogen der har en ide til hvordan den kan gøres til uendelig?
Avatar billede kabbak Professor
18. oktober 2008 - 17:22 #2
der er kun 256 kolonner i excel 2003, så der kan du ikke lave flere
Avatar billede heman.dk Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:46 #3
Jamen det er jo så nemt så. tak for det.
Avatar billede heman.dk Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:47 #4
Ville egentlig gerne give point til ham der oprindelig har lavet den funktion, men tvivler på han også er her på Eksperten.dk :)