Avatar billede kec2 Nybegynder
18. oktober 2008 - 12:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ant og mkdir

Hejsa

Jeg har et problem med Ant.
Når jeg i min build.xml skriver: <mkdir dir="TEST" />, og køre ant, så får jeg en mapper der hedder 'test'. Det var jo ikke det jeg vil have. Jeg vil have en mapper der hedder 'TEST' med store bogstaver.

Er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen Klaus
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2008 - 15:45 #1
Hvilken version af ant og hvilken platform ?

(jeg kan ikke genskabe det med ant 1.6.2 på Windows)
Avatar billede kec2 Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:23 #2
Apache Ant version 1.7.1 compiled on June 27 2008
platform: Linux Mandriva 2009 64bit.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2008 - 18:01 #3
Jeg prøvede lige med Ant 1.7.1 og SUN Java 1.5 på en Centos 4.

Det virker.

Hvilken Java version bruger du ?
Avatar billede kec2 Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:24 #4
java -version
java version "1.6.0_07"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_07-b06)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 10.0-b23, mixed mode)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2008 - 04:59 #5
Har du trippel checket af dir attributten faktisk indeholder uppercase og at
dir faktisk er lowercase ?
Avatar billede kec2 Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:31 #6
Jeg har fundet ud af at jeg heller ikke kan oprette et directory ('TEST') i bash'en, hverken som root eller som alm. user.
Dvs. det kan jeg godt på min linux partition og på min windows NTFS partition, men ikke på min windows FAT32 partition.

Dir attributten er lowercase 'd' på alle tre partitioner (linux, NTFS, FAT32).
Avatar billede kec2 Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:07 #7
Rettelse. Det er ikke FAT32 men FAT16 jeg køre med på den ene windows partition.
Jeg kan godt oprette en mappe der hedder 'Test' men ikke 'TEST', 'Klaus' men ikke 'KLAUS'.
Det kunne være at jeg skulle for opdateret filsystemet på den partition.
Avatar billede kec2 Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:37 #8
Nu har jeg ændret filsystem fra FAT16 til NTFS og nu virker mkdir og ANT efter hensigten.
Problemet ligger altså ikke i ANT men i at den partition jeg arbejdede på var formatteret med filsystemet FAT16 og brugt på Linux.
Fra Windows XP er der ikke nogle problmer med at oprette mapper med kun store bogstaver. 'test' og 'TEST' bliver set som samme mappe navn på XP på en partition med FAT16.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2008 - 16:38 #9
FAT16 indeholder kun uppercase filnavne.

Men dem der har lavet FAT16 til Linux må have ment at det var for grimt og derfor besluttet
at lave det som kun lowercase,
Avatar billede kec2 Nybegynder
18. august 2010 - 12:51 #10
Løsningen var er ændre filsystem fra FAT16 til NTFS.