Avatar billede rashid Praktikant
16. oktober 2008 - 22:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til indtastningsformular

hej

jeg har accessdatabase, hvor jeg skal have indtastet nogle data via en formular. tabellen har været lavet med en indtastningsdato, men den har jeg skilt ud i en selvstændig tabel. setuppet er:

en datotabel: dato, Id
en tilgangstabel: Id, team, dato, type, navn, antal

Man vælger dato, team inden man taster.
Der skal være 48 records pr. dato, hvor man så kan nøjes med at taste antal. de øvrige felter er fast definerede.

nogen der har et godt bud/eksempel ??
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 22:49 #1
Du kan lave en tilføjelseforespørgsel og køre den 48 gange!~)
Avatar billede rashid Praktikant
16. oktober 2008 - 22:58 #2
ok.. måske jeg ikke har skrevet det korrekt... det skal være en indtastningsformular. Man vælger dato og derefter udfyldes formularen. at lave en foresp. og køre den 48 g. er ikke en løsning jeg søger :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 23:04 #3
Jeg ved godt, det lyder fjollet, men det er i realiteten hvad man kunne gøre i en funktion med et loop. Dvs. du ligger det på en knap, så når du har valgt dato og team i din hovedformular, så hvis der ikke dukker 48 poster op i din underformular, så trykker du på knappen, som fyrer noget lign. af:

private sub DinKnap_click()
dim a
docmd.setwarnings=false
for a=1 to 48
docmd.openquery "DinForespørgsel"
next a
docmd.setwarnings=true
end sub
Avatar billede terry Ekspert
17. oktober 2008 - 08:20 #4
Not sure what you mean here.
"Der skal være 48 records pr. dato, hvor man så kan nøjes med at taste antal" What is antal in relation to 48?

Also, if the dato in dato tabel is the same dato you want in tilgangstabel then there is no need for the dato in tilgangstabel, you could store the ID from datotabel, although thats a minor issue here.

Next. If Team has to be selected before any data is entered then it could also be an idea to have a team table also and again use the ID in tilgangstabel as the foreign key (relation).

"Man vælger dato, team inden man taster"
So the sub form has to show data for a specific dato/team?

Make a main form where you have two combo's, one for selecting dato from and another for selecting team. Also a field for antal.

Now make a sub form based on tilgangstabel and add this to the main form. Make a relationship from the main form to the sub form (linked fields) on the team combo (ID) and dato combo (Coould also be id).

Now you need to make some code so that when you select a team/dato combination it show any existing records fr that dato/team.
Then add a button to the main form which does what spg says, add a number of records depending on what you enter in the field on the main form.
Avatar billede rashid Praktikant
18. oktober 2008 - 00:47 #5
ok. terry... I've managed to get this far, but still I can't get it right. would you please have a look at the database ? you've helped me before... I will post the solution here, but cant upload the database due to confidetiality. please pm me on farooq@webcre8.dk

thanks
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2008 - 14:24 #6
I've sent you a mail
Avatar billede rashid Praktikant
27. oktober 2008 - 11:24 #7
thanks a lot for your effort Terry!

the solution is very specifik, hence I cant write it here.
in short it is done by creating an update-query with 2 expressions.
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2008 - 12:13 #8
thanks