Avatar billede dinno Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søg med flere søge kreterier via checkbox

jeg har et søge felt hvor det er muligt at søge ved at afkrydse op til flere checkbox, problemet er bare, at den kun finder resultaet af en checkbox af gangen dvs. hvis der er afkrydset feks.5 checkboxses så forekommer der ingen resultater, men afkrydses der kun en checkbox finder den godt nok samtlige resultater af den. hvordan kan jeg få den til at finde samtlige søge kreterier ved afkrydsning af flere checkbox?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 20:12 #1
Hvordan har du lavet dit søgefelt? Hvilket programmerings-sprog skriver du i? Er det på en hjemmeside, i en database ...?
Kan vi se et eksempel på koden?

  // Steeven
Avatar billede dinno Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:22 #2
Hej det er skrevet i php søhge feltet er på en hjemmeside og udtrækket foretages fra database du får lige søge feltet her det fylder lidt.

skriv lige hvis du også vil se resultatsiden mener selv det må være der den er gal men hvad ved jeg om det smil....

<form action="resultatcheckbox.php" method="get" name="form1" id="form1">
              <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                <tr>
                <td valign="top">
                  <p align="center"><span class="style110"><span class="style112">Der er forretninger <?php echo $totalRows_rsTotalforr ?> tilmeldt</span><em><br />
                    </em> G&oslash;r dine indk&oslash;b her p&aring; Handelslogen</span><span class="style115"><br />
                    </span> </p>
                  <div align="left"></div>
                  <table align="center" cellpadding="3" cellspacing="3" background="billeder/menubaggrund.gif">
                  <tr valign="top">
                    <td>
                    <div align="center">
                      <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                      <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                        <div align="center">Bekl&aelig;dning:</div>
                        </td>
                        </tr>
                      </table>
                      <div align="right"><span class="style109">Herre
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: Herre" />
                        <br />
                        Dame
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: Dame" />
                        <br />
                        Unge
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: Unge" />
                        <br />
                        B&oslash;rn
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: B&oslash;rn" />
                        <br />
                        Baby
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: Baby" />
                        <br />
                        Andet
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="bekl&aelig;dning: Andet" />
                        <br />
                        </span> </div>
                      </div>
                      <hr align="center" />
                    <div align="center"><span class="style109"> </span>
                      <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                      <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                        <div align="center">Elektronik: </div>
                          </td>
                        </tr>
                      </table>
                      <div align="right"><span class="style109">Telefoni
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="elektronik: Telefoni" />
                        <br />
                        It
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="elektronik: It" />
                        <br />
                        Tv &amp; Udstyr
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="elektronik: Tv" />
                        <br />
                        Andet
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="elletronnik: Andet" />
                        <br />
                        </span></div>
                      </div>
                      <div align="right"></div>
                      <hr align="center" />
                    <div align="center"><span class="style109"> </span></div>
                    </td>
                    <td>
                      <div align="right">
                      <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                        <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                          <div align="center">H&aring;rdhvidevare:</div>
                        </td>
                        </tr>
                        </table>
                      <span class="style109">Vaskemaskinner
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="H&aring;rdhvidevarre: Vaskemaskinner" />
                        <br />
                        T&oslash;rretumblerer
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="H&aring;rdhvidevarre: T&oslash;rretumbler" />
                        <br />
                        K&oslash;leFrys
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="H&aring;rdhvidevarre: K&oslash;le/Frys" />
                        <br />
                        Komfurer mm.
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="H&aring;rdhvidevarre: Komfurer" />
                        <br />
                        Andet
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="H&aring;rdhvidevarre: Andet" />
                        <br />
                        </span>
                      <hr />
                      </div>
                      <div align="right"></div>
                      <div align="right">
                      <div align="center">
                        <div align="right"></div>
                      </div>
                      <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                      <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                        <div align="center">Hjemmet: </div>
                        </td>
                      </tr>
                      </table>
                      <div align="right" class="style109"> M&oslash;bler
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: M&oslash;bler" />
                      <br />
                      T&aelig;pper
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: T&aelig;pper" />
                      <br />
                      Belysning
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: Belysning" />
                      <br />
                      Pynt
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: Pynt" />
                      <br />
                      K&oslash;kkenet
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: K&oslash;kkenet" />
                      <br />
                      Andet
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Hjemmet: Andet" />
                      <br />
                      <hr />
                      </div>
                    </td>
                    <td>
                      <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                      <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                        <div align="center">Underholdning:</div>
                        </td>
                      </tr>
                      </table>
                      <div align="right"><span class="style109">Spil
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Spil" />
                      <br />
                      spilleudstyr
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Spilleudstyr" />
                      <br />
                      Aktivitet
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Aktivitet" />
                      <br />
                      Musik
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Musik" />
                      <br />
                      Musikudstyr
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Musikudstyr" />
                      <br />
                      Hobby
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Hobby" />
                      <br />
                      Andet
                      <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Underholdning: Andet" />
                      <br />
                      </span>
                      <hr />
                      <div align="right">
                        <div align="center">
                        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                          <tr>
                          <td bgcolor="#D5D5D2">
                            <div align="center">Sport:</div>
                            </td>
                          </tr>
                          </table>
                          <div align="right"><span class="style109">T&oslash;j
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Sport: T&oslash;j" />
                          <br />
                          Fodt&oslash;j
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Sport: Fodt&oslash;j" />
                          <br />
                          Udstyr
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Sport: Udstyr" />
                          <br />
                          Andet
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Sport: Andet" />
                          <br />
                          </span>
                          <hr />
                          </div>
                      <span class="style109"> </span></div>
                    </td>
                    <td>
                      <div align="right">
                      <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#FFFF99">
                        <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                          <div align="center">V&aelig;rkt&oslash;j: </div>
                        </td>
                        </tr>
                        </table>
                      <span class="style109">El v&aelig;rkt&aelig;j
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="V&aelig;rkt&oslash;j: El" />
                        <br />
                        H&aring;ndv&aelig;rkt&oslash;j
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="V&aelig;rkt&oslash;j: H&aring;nd" />
                        <br />
                        Haven
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="V&aelig;rkt&oslash;j: Haven" />
                        <br />
                        Andet
                        <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="V&aelig;rkt&oslash;j: Andet" />
                        <br />
                        </span>
                      <hr />
                      <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                        <tr>
                        <td bgcolor="#D5D5D2">
                          <div align="center">Kroppen:</div>
                        </td>
                        </tr>
                        <tr>
                        <td class="style105">
                          <div align="right" class="style109">Optiker
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: Optikker" />
                          <br />
                          Helse
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: Helse" />
                          <br />
                          Smykker
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: Smykker" />
                          <br />
                          H&aring;rprodukter
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: H&aring;rprodukter" />
                          <br />
                          Makueup ol.
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: Makeup ol." />
                          <br />
                          Andet
                          <input name="seeg" type="checkbox" id="seeg" value="Kroppen: Andet" />
                          <br />
                          </div>
                        </td>
                        </tr>
                        </table>
                      <hr />
                      <span class="style109"> </span></div>
                    </td>
                    </tr>
                  <tr>
                    <td colspan="4">
                    <div align="center">
                      <input type="submit" name="forritning" id="forritning" value="SE VALGTE FORRETNING" />
                      </div>
                    </td>
                    </tr>
                  </table>
                </td>
                <td width="18%" valign="top">
                  <div align="left">
                  <script type="text/javascript">
var uri = 'http://impdk.tradedoubler.com/imp?type(js)g(17369548)a(1426333)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>');
                  </script>
                  </div>
                </td>
                </tr>
              </table>
              <h6>&nbsp;</h6>
              <hr />
              </form>
Avatar billede dinno Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:29 #3
puha smil håber at du kan se dig ud af det
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 20:40 #4
Hej

Jeg ved desværre absolut intet om PHP, så jeg kan ikke hjælpe videre. Men når nu koden er her, er der helt sikkert nogle kloge hoveder, der kan.

Håber du får klaret dit problem

  // Steeven
Avatar billede dinno Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:44 #5
ok takker
Avatar billede dinno Nybegynder
12. november 2008 - 22:54 #6
bb