Avatar billede oeland Nybegynder
16. oktober 2008 - 17:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er dette for en filtype?

Jeg har bemærket, at jeg forleden fik en fil ved navnet .rdn i mine dokumenter, andet hedder den ikke.

Er der nogle som kan forklarer mig hvad dette er for en type fil, samt om den er sikker at slette?
Avatar billede w13 Novice
16. oktober 2008 - 18:44 #1
Indeholder den noget, hvis du åbner den i Notesblok?
Avatar billede oeland Nybegynder
16. oktober 2008 - 19:02 #2
Jeg får ikke muligheden for at "åben med"
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
16. oktober 2008 - 19:06 #3
http://filext.com/

Kan altid hjælpe dig :)
Avatar billede w13 Novice
16. oktober 2008 - 19:33 #4
Men det lader ikke til, den finder rdn. :)

oeland>> Hvad så, hvis du åbner Notesblok og derfra åbner filen? Husk at slå "Alle filtyper" til i Åbn-dialogen.
Avatar billede oeland Nybegynder
17. oktober 2008 - 00:08 #5
scaniav8-- .rdn findes ikke i filext.com´s database.

w13-- Har også prøvet at åbne den gennem notesblok, og får dette volapyk:

“Å‹Ÿ]Œ~±HŒ¥û›Fe¿ídIÚ×Iz¸üE,HS´
[ÿ…çqΫm‰"a­PG’™RºÄR¹i ×¨«ÀX&σŸA^ Îtïûý‘ŸÐÎU(Í”VËDǨ"ȺŽ9"ÛÝN§5}¢önÏæÇÄÉ•‹I¬ÁKãÂ]Îzl@¤´¶¯ ‰U1Õ÷‰Íˆ¦ýÅ`LÊ
-
Aô8¦滼*zùª<É_¸èH ÖÓkš¥[”˜XùÔ@n=nî4&°À³œŒÑšÊã¯H[]k9R¸b±‚©\žYµØº”m€G_ß…ÆëV'8À‹DG›á=È,9tü°*å]DàÆ.ˆÖ?âÉ&ØÌ=yŸGõµëjª#bàº$ìšÔ÷€SÓÂa¢s*yc¯R”ňÀh¿8zyGp8`‡M›Ý¶9Ô`hqž6¤y¸;ÏOdôy*´l¨v“
MâÞFW^EѲ`—qŸ…(ИgILæñsÊ{;žìV¡<Qùêмë È R6É¢v¾j2ÄÝ®ØÒRpm­»ÝU±ÛM—6=ÜHØ?òH†ºÔDÁËWG7¡jch+› 3\ïì"wd{µ¨:%(~±xÀ2’,Ë&A3NÌ Ê«‰±Û4”N¹’ñµ©«ŒÅ~’u„œ)°8MÐo?P}øÒ€üJ€åò›MvŽwúCñYmóؼpîùæsÚ¥ú“õ^Êí®Öq(§"æ۝ð¸«@Ú¡‘þ/"ÌÙßW«¬3Fi  ؝œ7Ì™1ê…ZúáÇàR_î êË
¼ë¡iG})1Ew_ŸF™»mšÝãÜ/ÌòQp´ŒoaÌz{~Ó(“ÒÛ“2©6ñ
¶œ´eP”&„$Ê+çôù³ãçWan
Ù›žlK"€çRYéàÿÄQnnú°$h7ÿ=CÔ ª.µ;ÚªªÚOtqWãtï ÌC: º¼zMáEVp?è„$OPžhùÁåIIš¢†¸$WîKãà2V û¡«ïùºyᓁf%Jí|Gñ': /#â.(E¸Ãw/    p¬>‡Ízc.š:+â‰×tws0¯¢’/r!R¶›P5º%Jø Ö1h†ŽUÉ®f®÷¿TŽçˆ>bêŠOV$”×t÷}5fM!Bø°ðìNŸÝ%´ 5ѱï3§8h2³¸W)ÚÓXR’ہX|
¼óê£å³Ã $mï>Ý• Æ4ékß¡Û2
•Ànjlt
:U5y’ rVXÕhäÑågæî£v·õÿµZ5ÅK+=Üz¦h’YÔx`„
ˆžEÄ‘QÐØÍsj«'

Avast Antivirus siger ikke noget til filen, og det gør Rootkitbuster, Spybot Defender heller ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. oktober 2008 - 00:16 #6
Hvad siger den hvis du højreklikker på den -> Egenskaber
Står der noget ud for "Filtype"
Avatar billede oeland Nybegynder
17. oktober 2008 - 01:03 #7
Har måske lave en liiiille fejl, og måske afgørende (flov) - filen hedder .rnd og ikke .rdn som jeg har fået skrevet - ups

Så ved jeg ikke om det giver mere mening? Men når jeg højreklikker og vælger egenskaber, så står der: filtype: rnd-fil
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 08:16 #8
Det er tilsyneladende noget TDC bruger i forbindelse med hastighedstest, du kan læse om det her, et godt stykke nede.
http://www.fnsupport.dk/nyttig.php
Avatar billede oeland Nybegynder
17. oktober 2008 - 09:58 #9
Ja kan godt se de bruger en .rnd fil - jeg har dog ikke kørt en TDC hastighedstest på denne pc, og min fil hedder ikke noget foran .rnd - Dog formoder jeg at filen er ufarlig, men er noget nysgerrig når den sådan pludselig dukker op, og så uden nogen reelt navn.
Avatar billede w13 Novice
17. oktober 2008 - 10:09 #10
Men vil du være sikker, kan du jo bare prøve at omdøbe den først. Kan dog ikke forestille mig, den skulle være vigtig på nogen måde.