Avatar billede strikehawk Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Automatisk tid

Jeg er ved at lave et EL beregnings skema og så mangler jeg følgende:

Når jeg skriver el forbruget ind i celle A1 skal tiden for indtastningen automatisk vises i celle B1.
Avatar billede panebb Novice
16. oktober 2008 - 15:21 #1
i B1
=nu()
Avatar billede kabbak Professor
16. oktober 2008 - 16:03 #2
Problemet, er at =Nu() altid ændres efter aktuelle dato, så hvis du mener at datoen, skal blive stående, som den er, så skal vi over i kode.
Avatar billede jkrons Professor
16. oktober 2008 - 16:04 #3
Indsæt dette i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target = Range("a1") Then
        Target.Offset(0, 1).Value = Time()
    End If
End Sub

Hvis det er flere celler, der er tale om, skal koden lige rettes til.
Avatar billede strikehawk Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:34 #4
Der sker ikke noget når jeg skriver i celle A1
Avatar billede jkrons Professor
16. oktober 2008 - 17:57 #5
Har du lagt koden i Arkets kodemodul? Altså højreklikpå Arkfanen. Vælg Vis kode?
Avatar billede strikehawk Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:32 #6
Ja det har jeg, jeg mø hellere præcisere at jeg skriver målingen ind i celler i kolonne G, hvorefter at tiden skal vises i den tilsvarende celle i kolonne P.
Avatar billede jkrons Professor
16. oktober 2008 - 22:46 #7
Men det var ikerk helt det, du skrev i det oprindelige spørgsmål .-)

Prøv med

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("g:g")) Is Nothing Then
        Target.Offset(0, 9).Value = Time()
    End If
End Sub

Formeter P-kolonnen som tid.
Avatar billede strikehawk Nybegynder
16. oktober 2008 - 23:30 #8
Der sker ikke noget
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2008 - 08:30 #9
Det lyder godt nok mærkeligt, hvis Change hændelsen ikke bliver udløst, når du skriver i G-kolonnen. Det virker helt upåklageligt hos mig. Prøv evt.- at sende dit regneark til jan snabela kronsell dot net.
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2008 - 15:00 #10
Problemet ligger i at du ingen P-kolonne har, fodi alle cellerne fra K til og med X er flettet sammen. P-kolonnen ligger midt i dette område, men optræder ikke selvstændigt, så der er faktisk ingen steder, at makroen kan skrive.

Hvis du vil have det skrivet i Remarks, skal koden se sådan ud:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("g:g")) Is Nothing Then
        Target.Offset(0, 4).Value = Time()
    End If
End Sub

men så kan der ikke stå andet i den rubrik.
Avatar billede strikehawk Nybegynder
17. oktober 2008 - 17:02 #11
jkrons, tak for hjælpen nu virker det
Avatar billede strikehawk Nybegynder
17. oktober 2008 - 17:03 #12
jkrons send et svar og du får pointene
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2008 - 17:25 #13
Et svar.