Avatar billede martinbk Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

definition af struct

jeg har lidt problemer med at compile min kode, compileren giver mig en fejl som jeg umiddelbart tolker til den ikke kan finde navnet på min struct men jeg har da navngivet den ville jeg selv synes, lidt kode:

#include <fcntl.h>
#include <time.h>

struct dupefile {
    char filename[256];
    time_t timeup;
    char uploader[25];
};

struct dirlog {
    ushort status;    // 0 = NEWDIR, 1 = NUKE, 2 = UNNUKE, 3 = DELETED
    time_t uptime;
    ushort uploader;
    ushort group;
    ushort files;
    long bytes;
    char dirname[255];
    struct dirlog *nxt;
    struct dirlog *prv;
};

fejlen som gcc giver mig ser således ud:
gllogs.h:45: error: expected specifier-qualifier-list before 'ushort'

linie 45 er den første linie i 2. struct -> ushort status;

nogen der kan tyde dette ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2008 - 23:37 #1
Måske mangler du bare

  #include <types.h>
Avatar billede bertelbrander Praktikant
15. oktober 2008 - 23:48 #2
Prøv at tilføje:
typedef unsigned short ushort;
Lige efter dine #include.

Det er måske ikke den 100% korrekte måde at gøre det på, men det virker sandsynligvis.
ushort er ikke en standard type.
Avatar billede martinbk Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:58 #3
hmm i havde sådan set begge en smule ret, skal lige siges jeg er ved at portere en app fra linux userland til BSD, og opfattelsen af headerfiles er ikke altid den samme i de 2 verdener, problemet var løst ved at lave en #include <sys/_types.h>

så smid et svar begge, og tak for øjenåbneren
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. oktober 2008 - 00:00 #4
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
16. oktober 2008 - 00:05 #5
Problemet med ikke-standard typer (ushort) og ikke-standard headere (sys/_types.h) er at de ikke er standard, så de er ikke de samme på alle platforme.

Jeg samler heller ikke på point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. oktober 2008 - 00:13 #6
Hvilket betyder at du selv svarer, og accepterer dit eget svar.
Avatar billede martinbk Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:48 #7
jamen så siger jeg endnu en gang tak for hjælpen