Avatar billede -anders- Juniormester
15. oktober 2008 - 21:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i ubundet tekstboks på formular

Hej eksperter

På min formular har jeg 4 felter:

Pfuldenavn
Pstilling
Pfirma
Padresse

Jeg har så indsat en ubundet tekstboks på formularen:

txtlabel

Jeg forsøger så at samle alle informationer i de 4 nævnte felter i txtlabel med kontrolleret linjeskift på nednestående måde:

I kontrolelementkilden for txtlabel skriver jeg:

=Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn]

Syntaksen viser så stilling og fulde navn på første linje, nu skifer jeg så linje i txtlabel med syntaksen:

& Chr$(13) & Chr$(10)

Næste linje (linje 2) skal så vise info fra feltet Pfirma, dette virker fint så længe der er angivet oplysninger i feltet Pfirma, er der ikke det vises blot et tomt linjeskift, dette vil jeg gerne undgå. Hele min syntaks ser således ud:

=Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn] & Chr$(13) & Chr$(10) & Trim([Pfirma] & Chr$(13) & Chr$(10) & "" & [padresse])))

Er det muligt at ignorer linjeskiftet hvis der ikke er angivet oplysninger i feltet Pfirma

Hilsen Anders
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
15. oktober 2008 - 21:24 #1
Start med at kigge om firma feltet er tomt, og lav en IF sætning rundt om det:
If IsNull(Pfirma) = True Or Pfirma= "" Then
  =Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn] & Chr$(13) & Chr$(10) & "" & [padresse])))
Else
  =Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn] & Chr$(13) & Chr$(10) & Trim([Pfirma] & Chr$(13) & Chr$(10) & "" & [padresse])))
End If
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
15. oktober 2008 - 21:25 #2
Ovenstående var egentligt et svar :)
Avatar billede -anders- Juniormester
15. oktober 2008 - 21:28 #3
Hej tigerdyr

Tak for indlægget, det spændende ud, men kan det bruges som udtryk i kontolelementkilden for txtlabel, eller skal det skrives som VBA i formularen
Avatar billede -anders- Juniormester
15. oktober 2008 - 21:48 #4
Hej igen

Naturligvis virker dit eks. ikke som kontrolelementkilde, men det kan sagtens virke i VBA.

Jeg har lavet en function:

Function CreateLabel()
If IsNull(Pfirma) = True Or Pfirma = "" Then
  Me.txtlabel = Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn] & Chr$(13) & Chr$(10) & "" & ([Padresse])))
Else
  Me.txtlabel = Trim([Pstilling] & " " & Trim([Pfuldenavn] & Chr$(13) & Chr$(10) & Trim([Pfirma] & Chr$(13) & Chr$(10) & "" & [Padresse])))
End If
End Function

Når jeg klikker på min knap i formen køres funktionen før rapporten åbnes, det virker fint.

Tak for hjælpen, velfortjente points på vej til dig :o)