Avatar billede brokov Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvide makro til sletning af rækker

Jeg har indspillet en makro i Excel ved at slette 6 rækker, scrolle ned og slette 6 rækker igen.

Nu har jeg så været ved at tilpasse den, så jeg kan skrive ind hvor de første 6 rækker er og hvor langt der er til de næste 6 rækker der skal slettes.
Det er så lagt ind i et loop, så den kan køre et helt ark igennem og slette alle de steder hvor de 6 rækker forekommer.

Desværre får jeg en type mismatch på den linje i koden der hedder    Rows("RowNo1:RowNo6").Select

Jeg kan godt se problemet, men har ikke kunnet finde en løsning, så programmet kører. Hvis det jeg har lavet bare er helt hen i vejret, ville det være rart hvis nogen gad fortælle hvordan det i stedet burde være.

KODE:

Sub test2()
'
' test2 Makro
' Makro indspillet xxx
'

Dim RowNo1 As Integer
Dim RowNo6 As Integer
Dim counter As Integer
Dim jump As Integer

RowNo1 = "450"
RowNo6 = "455"
counter = 0
jump = 59

Do While counter < 7365

    ActiveWindow.SmallScroll Down:=69
    Rows("RowNo1:RowNo6").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp
'    ActiveWindow.SmallScroll Down:=54
'    Rows("361:366").Select
'    Selection.Delete Shift:=xlUp

    RowNo1 = RowNo1 + jump
    RowNo6 = RowNo6 + jump
    counter = counter + jump
Loop
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
15. oktober 2008 - 09:05 #1
Rows("RowNo1:RowNo6").Select
skal være
Rows(RowNo1 & ":" & RowNo6).Select

Jeg går ud fra at RowNo1 og RowNo2 er variabler
Avatar billede brokov Nybegynder
15. oktober 2008 - 11:13 #2
kabbak >> Jo, de to RowNo1 og RowNo6 er to Integer der angiver rækkenumre på den 1. og 6. række i den klump rækker jeg vil slette.
Jeg kan godt se, at mit eksempel mangler lidt oprydning fra mine eksperimenter.

Men umiddelbart, ser koden ud til at fungere. Den sletter i hvert fald noget der ser rigtigt ud når jeg tester. :-)
Læg et svar
Avatar billede kabbak Professor
15. oktober 2008 - 11:17 #3
et svar ;-))