Avatar billede ch007 Nybegynder
14. oktober 2008 - 00:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oversæt php til asp

Jeg har følgende kode til at afsende sms'er med:

PHP Example
<?php
// The neccesary variables are set.
$url = "http://www.cpsms.dk/sms/";
$url .= "?message=" . urlencode("This is a test.");
$url .= "&recipient=12345678"; // Recipient
$url .= "&username=yourusername"; // Username
$url .= "&password=yourpassword"; // Password
$url .= "&from=" . urlencode("Sendername"); // Sendername
// The url is opened
$reply = file_get_contents($url);
if(strstr($reply, "<succes>")) {
// If the reply contains the tag <succes> the SMS has been sent.
echo "The message has been sent. Server response: ".$reply;
} else {
// If not, there has been an error.
echo "The message has NOT been sent. Server response: ".$reply;
}
?>

Mit problem er at jeg ikke har meget kendskab til php. Jeg har fået kode skrevet til asp ved at redirecte til siden:

http://www.cpsms.dk/sms/?message=... (etc)

Men mit problem er at jeg ikke kan redirecte.

Jeg skal i min database hente en masse mobilnumre. Sende til nummer et, derefter den næste også videre. Jeg vil gerne have svar tilbage, altså blot: Leveret til mobil 20202020 if succes

Hvis I forstår.

Er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 01:02 #1
<ole>

Du starter bare med at konkatenere en url med query-streng, hvilket vel ikke burde volde problemer.

Dernæst sender du en alm. serverrequest med URL'en, du lige har samlet.

Til sidst tjekker du, om din query returnerer '<success>' eller ej - og giver brugeren en tilsvarende besked.

Det er det hele  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:43 #2
Kan jeg få lidt kode? Jeg er selvlært inden for asp og ved ikke hvad query-streng, serverrequest, etc er.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2008 - 08:53 #3
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:03 #4
Det hjælper mig ikke rigtigt, da det ikke virker... Finddetselv ;) gav mig bl.a. links til:
http://www.eksperten.dk/spm/818110

Dette virker ikke...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2008 - 09:06 #5
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:08 #6
Det virker så på et andet webhotel... Før fik jeg fejlen Can not creat object. Så det er sikkert en begrænsning på mit webhotel nummer et.

Men det virker nu. SUPER.

Vil I begge smide et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2008 - 09:22 #7
Ingen point til mig, tak. Jeg tror du hurtigere kan fortælle os hvad der er galt, ved at undlade intetsigende udtalelser som "Dette virker ikke...", og i stedet fortælle præcis hvad der sker.
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 10:16 #8
"Can not create object." siger MS-ting ofte, når et bestemt objekt ikke er understøttet, så det med 'en begrænsning' lyder sandsynligt ... og så er det, som Erik skriver, altid hensigtsmæssigt at fortælle alt. Hvad sker - hvad sker ikke - hvad forventer du - hvad siger evt. fejlmeddelelser - osv  ;o)
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. oktober 2008 - 11:45 #9
Det gør jeg. Beklager. Men tak...
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2008 - 12:12 #10
- selvtak og tak for points  =)